Referenslitteratur:
- Leffingwell, Dean. (2011). Agile software requirements: lean requirements practices for teams, programs, and the enterprise. Upper Saddle River, NJ: Addison-Wesley
- Myers, Glenford J., Sandler, Corey & Badgett, Tom (2012). The art of software testing. 3. ed. Hoboken, N.J.: John Wiley & Sons
- Sommerville, Ian (2015). Software Engineering, Global Edition, 10:de upplagan, Pearson
EduSinglePage
Om kursen
Kursen syftar till att studenten sammanlänkar tidigare kunskaper i programmering, analys och design samt projektarbete till ett helhetsperspektiv för programutveckling i grupp.
Denna kursen ges som del av program:
Kursinnehåll
Kursen innehåller följande moment:
- Kravhantering och test som verktyg inom strukturerad programvaruutveckling
- Testning, verifiering och validering av programvara
- Insamling, specificering, analys och validering av krav
Behörighetskrav
- DA339A Objektorienterad programmering alternativt DA361A Data- och informationsvetenskap: Objektorienterad programmering och modellering för IA eller DA315A Objektorienterad spelprogrammering
- DA211A Introduktion till studier i datavetenskap/DA154A Introduktion till datavetenskap alternativt DA301A Speldesign
- 10 hp från kursen DA336A Systemutveckling och projekt I
- Utöver ovanstående formella förkunskapskrav förutsätts även att studenten har kunskaper från kursen DA336A Systemutveckling och projekt I.
Kurslitteratur
Kursvärdering
Högskolan ger studenter som deltar i eller har avslutat en kurs en möjlighet att framföra sina erfarenheter av och synpunkter på kursen genom en kursvärdering som anordnas av högskolan. Högskolan sammanställer kursvärderingarna samt informerar om resultaten och eventuella beslut om åtgärder som föranleds av kursvärderingarna. Resultaten ska hållas tillgängliga för studenterna. (HF 1:14).