Kurslitteratur och övriga läromedel I kursen ingår litteratur av relevans för det egna examensarbetet, vilken väljs i samråd med handledaren och som ställs upp i examensarbetets referenser.
EduSinglePage
Denna kursen ges som del av program:
Kursinnehåll
Kursen syftar till att studenterna ska fördjupa sina kunskaper kring matematikutveckling samt stärka sin förmåga att bidra till kunskapsutvecklingen inom speciallärarprofessionen matematikutveckling.
Kursen behandlar frågeställningar inom det specialpedagogiska forskningsfältet.Vidare väljs, gärna i dialog med den egna verksamheten, ett problemområde och en forskningsfråga som är förankrad i speciallärarprofessionen med specialisering matematikutveckling. Studenterna genomför ett självständigt arbete i samråd med en handledare. Arbetet ska vila på vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet och kan ha formen av en empirisk undersökning, ett utvecklingsarbete, ett gestaltande arbete, en litteraturstudie eller en kunskapsöversikt.
Behörighetskrav
SP660G Vetenskapsteori och forskningsmetod med minst betyg godkänt på prov 1.
Kurslitteratur
Kursvärdering
Malmö universitet ger studenter som deltar i eller har avslutat en kurs en möjlighet att framföra sina erfarenheter av och synpunkter på kursen genom en kursvärdering som anordnas av lärosätet. Universitetet sammanställer kursvärderingarna samt informerar om resultaten och eventuella beslut om åtgärder som föranleds av kursvärderingarna. Resultaten ska hållas tillgängliga för studenterna. (HF 1:14).