Vi använder kakor på vår webbplats för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Läs mer om kakor.
-
- Forskning
- Forskning
-
- Forskarutbildning
- Forskarutbildning
- Forskarutbildningskurser
-
- Forskarskolor
- Forskarskolor
- Utbildning, lärande och globalisering
- Forskarskola för yrkesverksamma inom socialtjänsten
- Lärande i mångkulturella samhällskontexter
- Lekresponsiv undervisning i förskolan
- Forskarskola: ComBine
- Forskarskolan i naturvetenskapernas och teknikens didaktik
- Forskarskola: Relevancing Mathematics and Science Education
- Forskarskola: Hållbar rörelse i skolor och förskolor
- Finna vägar i en tid av stora framtidsutmaningar (FinnFram)
- Forskarskola: ROCIT
- Forskarskola: Pedagogik och yrkeskunnande (YRK)
- Kulturellt möjliggörande undervisning genom språk och litteratur (CuEEd-LL)
- Forskningsämnen
-
- Forskningscentrum
- Forskningscentrum
- Biofilms Research Centre for Biointerfaces
- Citizen Health
- Centrum för samskapade framtider
- Institute for Urban Research
- Malmö Institute for Migration Studies (MIM)
- Literacy and Inclusive Teaching (LIT)
- Centrum för tillämpad arbetslivsforskning (CTA)
- Sustainable Digitalization Research Centre
- Centrum för sexologi och sexualitetsstudier
-
- Forskningspublikationer
- Forskningspublikationer
- Sök publikationer
- Malmö University Press
- Forskningsevenemang
- Deltagare sökes
- Poddar om forskning
- Bildningsquiz
På sidan -
- Samverkan och innovation
- Samverkan och innovation
- Innovation och nyttiggörande
-
- Samarbeta med studenter
- Samarbeta med studenter
- Unga Talanger till Skånsk Industri för Cirkulär Tillväxt
- Samarbeta med forskare
- Kultursamverkan
- Stöd Malmö universitet
På sidan -
- Om oss
- Om oss
-
- Fakulteter och institutioner
- Fakulteter och institutioner
-
- Fakulteten för lärande och samhälle
- Fakulteten för lärande och samhälle
- Institutionen för barndom, utbildning och samhälle
- Institutionen för idrottsvetenskap
- Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle
- Institutionen för skolutveckling och ledarskap
- Institutionen för kultur, språk och medier
- Institutionen för samhälle, kultur och identitet
-
- Odontologiska fakulteten
- Odontologiska fakulteten
- Foresight
-
- Universitetstandvården
- Universitetstandvården
- Tandvård för barn och ungdomar
- Akuttandvård
- Specialisttandvård
- Om Universitetstandvården
- Ledning och beslutsvägar
-
- Vision, mål och strategi 2025
- Vision, mål och strategi 2025
- Globalt engagemang
- Hållbarhet
- Breddad rekrytering och breddat deltagande
- Kvalitetsarbete vid universitetet
-
- Musikverksamhet
- Musikverksamhet
- Studentarbeten – videoverk
- Alumni & vänner
- Universitetet i en orolig värld
På sidan
Simon
Siggelsten
Programledare/Universitetslektor
simon.siggelsten@mau.se
040-665 77 49
orcid.org/0000-0002-4436-4637
Presentation
Simon är universitetslektor i byggteknik samt programledare för byggnadsingenjörsutbildningen på Malmö universitet. Största forskningsintresset är om individuell mätning och debitering (IMD) av värme och varmvatten i flerbostadshus, som är tänkt att ge en energibesparing och en rättvis kostnadsfördelning. IMD är dock förenat med flera olika utmaningar. IMD av värme möter motstånd bland myndigheter, fastighetsägare och brukare pga. brister med mätmetoderna samt att det är svårt att få ekonomisk lönsamhet.
Publikationer
-
2021 | Konferensbidrag
Ventilation in Sweden - state of the art
Mats Persson, Simon Siggelsten, Peter Brander
-
2020 | Artikel i tidskrift
Heat cost allocation in buildings: Possibilities, problems and solutions
Tomasz Cholewa, Simon Siggelsten, Igor Balen, Giorgio Ficco
-
2019 | Artikel i tidskrift
A comprehensive review on heat accounting and cost allocation in residential buildings in EU
Laura Canale, Marco Dell’Isola, Giorgio Ficco, Tomasz Cholewa, Simon Siggelsten, Igor Balen
-
2018 | Artikel i tidskrift
Heat cost allocation in energy efficient multi-apartment buildings
Simon Siggelsten
-
2014 | Artikel i tidskrift
Reallocation of heating costs due to heat transfer between adjacent apartments
Simon Siggelsten