EduSinglePage
Denna kursen ges som del av program:
Kursinnehåll
I kursen fördjupas studiet av förskolans sociologi genom att studenten genomför en mindre observationsstudie av förskolebarns vardagliga interaktioner. Studiens riktning baseras på studentens egna erfarenheter av barns praktiker och interaktioner av särskilt intresse. Studien bearbetas och analyseras med fokus på barns varierade livsvillkor samt med stöd i barndomsteoretiska begrepp och perspektiv. Med syfte att fördjupa förståelse och knyta teori till praktik skriver studenten en reflekterande essä i vilken praktiska kunskaper används och utmanas med hjälp av valda teoretiska begrepp.
Behörighetskrav
Kursen har följande högskolekurser som förkunskapskrav: Genomgångna kurser: FO272A-Barndom och lärande: Villkor för barns utveckling och lärande.
Kursvärdering
Malmö universitet ger studenter som deltar i eller har avslutat en kurs en möjlighet att framföra sina erfarenheter av och synpunkter på kursen genom en kursvärdering som anordnas av lärosätet. Universitetet sammanställer kursvärderingarna samt informerar om resultaten och eventuella beslut om åtgärder som föranleds av kursvärderingarna. Resultaten ska hållas tillgängliga för studenterna. (HF 1:14).