Vi använder kakor på vår webbplats för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Läs mer om kakor.
-
- Forskning
- Forskning
-
- Forskarutbildning
- Forskarutbildning
- Forskarutbildningskurser
- Forskarskolor
- Forskningsämnen
- Forskningsmiljöer
-
- Forskningspublikationer
- Forskningspublikationer
- Sök publikationer
- Malmö University Press
- Forskning i fokus
- Forskningsevenemang
- Deltagare sökes
- Poddar om forskning
- Bildningsquiz
-
- Samverkan och innovation
- Samverkan och innovation
-
- Samverkan och externa relationer
- Samverkan och externa relationer
- Samarbeta med studenter
- Samarbeta med forskare
- Plattformar, nätverk och projekt
- Innovation och nyttiggörande
- Stöd Malmö universitet
-
- Om oss
- Om oss
-
- Jobba hos oss
- Jobba hos oss
- Lediga jobb
- Möt våra medarbetare
- Anställningsförmåner
- Fakulteter och institutioner
-
- Kontakta oss
- Kontakta oss
- Profilprodukter
- Allmänna handlingar
- Visselblåsning
- För media
- Ledning och beslutsvägar
-
- Vision, mål och strategi 2025
- Vision, mål och strategi 2025
- Globalt engagemang
- Hållbarhet
- Kvalitetsarbete vid universitetet
- Musikverksamhet
- Alumni & vänner
-
- Akademiska högtider
- Akademiska högtider
- Jubileum 2023
Centrum för akademiskt lärarskap, CAKL
akademiskt lärarskap (CAKL)
Centrum för akademiskt lärarskap (CAKL) är ett universitetsövergripande centrum som erbjuder utbildning och bedriver forskning inom högskolepedagogik, breddad rekrytering och breddat deltagande. CAKL stöttar lärare att bedriva sin undervisning och studenter att utveckla sitt lärande.
Om Centrum för akademiskt lärarskap (CAKL)
CAKL:s uppdrag är att stödja Malmö universitets arbete för hög kvalitet i utbildning. CAKL erbjuder utbildning både för studenter och medarbetare.
Utbildningar för studenter avser att stödja akademisk introduktion och språkfärdighet. CAKL utvecklar också den högskolepedagogiska verksamheten och ansvarar för meriterande högskolepedagogisk kompetensutveckling. CAKL ska även leda uppbyggnaden av en forskningsmiljö för högskolepedagogik på universitetet för att säkerställa att utbildningarna bygger på pedagogisk forskning.
Tidskrift
Tidskrift om högskolepedagogik

Journal of Teaching and Learning in Higher Education (JoTL) har som syfte att sprida och stödja framväxt och utveckling av kunskap, lärande och undervisning inom högre utbildning vid Malmö universitet.
Lärandemiljöer
Att utveckla universitetets fysiska och virtuella lärandemiljöer i samarbete med Malmö universitets övriga verksamhet är en del av CAKL:s uppdrag. Universitetets lärandemiljögrupp är en gränsöverskridande samarbetsgrupp som driver utvecklingsarbetet.
-
Anne-Charlotte Ek - Universitetsadjunkt
anne-charlotte.ek@mau.se
-
Eva Davidsson - Professor, biträdande
eva.davidsson@mau.se
-
Fredrik Portin - Docent/Universitetsadjunkt
fredrik.portin@mau.se
-
Henriikka Wilinger - Universitetslektor, biträdande
henriikka.wilinger@mau.se
-
KD
Katherine Doerr - Universitetslektor, biträdande
katherine.doerr@mau.se
-
ML
Marie Leijon - Docent/Universitetslektor
marie.leijon@mau.se
-
Nathalie Auer - Universitetslektor
natalia.auer@mau.se
-
Stefan Larsson - Universitetsadjunkt
stefan.larsson@mau.se
-
Adam Gray - Universitetsadjunkt
adam.gray@mau.se
-
Anna Helg Granbom - Universitetsadjunkt
anna.helg.granbom@mau.se
-
AS
Anna Sibinovic - Universitetsadjunkt
anna.sibinovic@mau.se
-
Bo Norlund - Universitetsadjunkt
bo.norlund@mau.se
-
Lasse Lindhagen - Universitetsadjunkt
lasse.lindhagen@mau.se
-
LB
Lisa Bjernhager - Universitetsadjunkt
lisa.bjernhager@mau.se
-
Lydia Habbe - Universitetsadjunkt
lydia.habbe@mau.se
-
Staffan Eriksson - Universitetsadjunkt
staffan.eriksson@mau.se
-
Teresa Tomasevic - Universitetsadjunkt
teresa.tomasevic@mau.se