EduSinglePage
Denna kursen ges som del av program:
Kursinnehåll
Kursen behandlar vetenskapsteori, kvantitativa och kvalitativa metoder samt relationen mellan vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet. Akademiska texter granskas, jämförs och diskuteras, för att utveckla förståelse för forskningsprocessens olika delar och uppsatsers struktur. Professionsrelevanta forskningsfrågor formuleras, och baserat på dessa utvecklas strategier för informationssökning, avgränsning av forskningsfält samt design för teori och metod.
Behörighetskrav
Kursen har följande högskolekurser som förkunskapskrav: Genomgångna kurser: UV244B-Specialpedagogiska perspektiv på utveckling och lärande.
Kursvärdering
Studenter som deltar i eller har avslutat en kurs ska ges möjlighet att framföra sina erfarenheter av och synpunkter på kursen genom en kursvärdering som anordnas av universitetet. Universitetet sammanställer kursvärderingarna samt informerar om resultaten och eventuella beslut om åtgärder som föranleds av kursvärderingarna. Resultaten ska hållas tillgängliga för studenterna. (HF 1:14).