Vi använder kakor på vår webbplats för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Läs mer om kakor.
-
- Forskning
- Forskning
-
- Forskarutbildning
- Forskarutbildning
- Forskarutbildningskurser
- Forskarskolor
- Forskningsämnen
- Forskningsmiljöer
-
- Forskningspublikationer
- Forskningspublikationer
- Sök publikationer
- Malmö University Press
- Forskning i fokus
- Forskningsevenemang
- Deltagare sökes
- Poddar om forskning
- Bildningsquiz
-
- Samverkan och innovation
- Samverkan och innovation
-
- Samverkan och externa relationer
- Samverkan och externa relationer
- Samarbeta med studenter
- Samarbeta med forskare
- Plattformar, nätverk och projekt
- Innovation och nyttiggörande
- Stöd Malmö universitet
-
- Om oss
- Om oss
-
- Jobba hos oss
- Jobba hos oss
- Lediga jobb
- Möt våra medarbetare
- Anställningsförmåner
- Fakulteter och institutioner
-
- Kontakta oss
- Kontakta oss
- Profilprodukter
- Allmänna handlingar
- Visselblåsning
- För media
- Ledning och beslutsvägar
-
- Vision, mål och strategi 2025
- Vision, mål och strategi 2025
- Globalt engagemang
- Hållbarhet
- Kvalitetsarbete vid universitetet
- Forskarbostäder
- Musikverksamhet
- Alumni & vänner
-
- Akademiska högtider
- Akademiska högtider
- Jubileum 2023
Anna Irma
von Knorring
Universitetsadjunkt
anna.hell@mau.se
040-665 71 35
orcid.org/0000-0002-3785-6334
Presentation
Anna Hell är doktorand i svenska med didaktisk inriktning inom forskarskolan Lärande i mångkulturella samhällskontexter. Forskningsfältet Anna Hell rör sig inom bidrar till ökad kunskap om språkinlärningsprocessen i en datorstödd miljö. Hon vill i sin forskning undersöka vilka pedagogiska och stöttande faktorer digitala verktyg i undervisningen av flerspråkiga elever innefattar och hur de samspelar med andraspråksbrukarens språkliga repertoarer och kompetenser. Forskningen inriktar sig mot grundskolans tidigare år.
Publikationer
-
2022 | Doktorsavhandling, sammanläggning
Utforskande meningsskapande via digital teknik i sva-undervisning: en etnografisk fallstudie om nyanlända elevers digitala meningsskapande i svenska som andraspråk
Anna Irma von Knorring
-
2022 | Artikel i tidskrift
Lärares iscensättning av stöttning vid nyanlända elevers digitala textproduktion
Anna Hell
-
2021 | Artikel i tidskrift
Young L2-learners' meaning-making in engaging in computer-assisted language learning
Anna Hell, Anna-Lena Godhe, Eva Wennås Brante
-
2021 | Artikel i tidskrift
Swedish as a Second Language Teachers' Perceptions and Experiences with CALL for the Newly Arrived
Anna Hell, Shannon Sauro