EduSinglePage
Denna kursen ges som del av program:
Kursinnehåll
I kursen problematiserar studenten utvärdering, utvecklingsarbete och frågor som rör kvalitet i skola och lärares arbete utifrån flera olika aspekter med koppling till matematikämnet. Särskild vikt läggs vid studentens egen förmåga att reflektera självkritiskt och analysera utvärderingars potentiella konsekvenser för den lokala skolnivån. Vidare studeras och analyseras nationella och internationella utvärderingar utifrån hur de kan tolkas och användas. Kursen syftar till att studenten ska fördjupa sin kunskap om utvärderingar och kvalitetsarbete i relation till ämnes- och skolutveckling samt i relation till lärares och elevers villkor.
I kursen bearbetas och fördjupas studentens erfarenheter från verksamhetsförlagd utbildning.
Behörighetskrav
Kursen har följande högskolekurser som förkunskapskrav: Genomgångna kurser: ML624B-Matematik och lärande: Sannolikhet, statistik och läromedel.
Kursvärdering
Malmö universitet ger studenter som deltar i eller har avslutat en kurs en möjlighet att framföra sina erfarenheter av och synpunkter på kursen genom en kursvärdering som anordnas av lärosätet. Universitetet sammanställer kursvärderingarna samt informerar om resultaten och eventuella beslut om åtgärder som föranleds av kursvärderingarna. Resultaten ska hållas tillgängliga för studenterna. (HF 1:14).