EduSinglePage
Denna kursen ges som del av program:
Kursinnehåll
Kursen behandlar olika teorier om lärande och utveckling utifrån kognitiva, kommunikativa, sociala, emotionella och etiska aspekter med särskilt fokus på vald specialisering. Vidare belyses samspel mellan individuella förutsättningar, kunskapssyn och lärmiljö. En del av kursen innebär att undersöka, och granska en pedagogisk utredning samt ge relevanta utvecklingsförslag . Med utgångspunkt i det pedagogiska utredningsarbetet identifieras och motiveras hälsofrämjande och förebyggande insatser. . Dessutom ingår, som ett led i den fortsatta professionsutvecklingen, reflektion över kunskapsutveckling, och etiska förhållningssätt
Behörighetskrav
Kursen har följande högskolekurser som förkunskapskrav: Genomgångna kurser: SP612G-Specialpedagogiska perspektiv.
Kursvärdering
Studenter som deltar i eller har avslutat en kurs ska ges möjlighet att framföra sina erfarenheter av och synpunkter på kursen genom en kursvärdering som anordnas av universitetet. Universitetet sammanställer kursvärderingarna samt informerar om resultaten och eventuella beslut om åtgärder som föranleds av kursvärderingarna. Resultaten ska hållas tillgängliga för studenterna. (HF 1:14).