Per Alstergren, prodekan och professor i orofacial smärta och käkfunktion, har fått uppdraget att leda Odontologiska fakulteten. Han tillträder uppdraget som dekan den 1 januari 2023.

– Det känns spännande och jag ser fram emot att få leda fakulteten framåt tillsammans med alla kompetenta medarbetare, säger Per Alstergren.

Fakulteten har flera förändringar på gång inom sitt utbildningsutbud. I september fick man examensrätt för det treåriga tandhygienistprogrammet, där de första studenterna kommer att starta redan nästa höst. Samtidigt pågår en översyn av tandläkarprogrammet, något man kallar ”framtidens tandläkare”.

– Jag tar mig an uppdraget med ödmjukhet eftersom det finns en del komplexa frågor som behöver hanteras framöver, säger Per Alstergren.

Per Alstergren

Per Alstergren är professor i orofacial smärta och käkfunktion och övertandläkare med specialitet bettfysiologi. Han har arbetat på Malmö universitet sedan 2011.

Per Alstergren