Vi använder kakor på vår webbplats för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Läs mer om kakor.
-
- Forskning
- Forskning
-
- Forskarutbildning
- Forskarutbildning
- Forskarutbildningskurser
- Forskarskolor
- Forskningsämnen
- Forskningsmiljöer
-
- Forskningspublikationer
- Forskningspublikationer
- Sök publikationer
- Malmö University Press
- Forskning i fokus
- Forskningsevenemang
- Deltagare sökes
- Poddar om forskning
- Bildningsquiz
-
- Samverkan och innovation
- Samverkan och innovation
-
- Samverkan och externa relationer
- Samverkan och externa relationer
- Samarbeta med studenter
- Samarbeta med forskare
- Plattformar, nätverk och projekt
- Innovation och nyttiggörande
- Stöd Malmö universitet
-
- Om oss
- Om oss
-
- Jobba hos oss
- Jobba hos oss
- Lediga jobb
- Möt våra medarbetare
- Anställningsförmåner
- Fakulteter och institutioner
-
- Kontakta oss
- Kontakta oss
- Profilprodukter
- Allmänna handlingar
- Visselblåsning
- För media
- Ledning och beslutsvägar
-
- Vision, mål och strategi 2025
- Vision, mål och strategi 2025
- Globalt engagemang
- Hållbarhet
- Kvalitetsarbete vid universitetet
- Forskarbostäder
- Musikverksamhet
- Alumni & vänner
-
- Akademiska högtider
- Akademiska högtider
- Jubileum 2023

Presentation
Jag är docent och lektor i språkvetenskap. Mitt särskilda intresse ligger i att utveckla studenters akademiska språkbruk genom hela utbildningen. Jag undervisar i svenska som andraspråk på alla nivåer, har kurser i akademiskt språkbruk, vetenskaplig metod och i att skriva projektarbete. Jag fungerar även som bedömare inom Tisus, Test i svenska för universitets- och högskolestudier.
Publikationer
-
2023 | Konferensbidrag
Grupparbete i akademiskt skrivande – går det?
Karin Zetterberg
-
2023 | Artikel i tidskrift
Studenters arbete med respons: förstår de vad jag menar?
Karin Zetterberg
-
2023 | Kapitel i bok, del av antologi
Att utveckla studenters läsande och skrivande
Karin Zetterberg
-
2022 | Konferensbidrag
Studenters arbete med respons inom akademiskt skrivande: förstår de vad jag menar?
Karin Zetterberg
-
2022 | Artikel i tidskrift
Krisundervisningen online blev bättre: vad gjorde vi rätt?
Karin Zetterberg