EduSinglePage
Denna kursen ges som del av program:
Kursinnehåll
I kursen studeras och diskuteras såväl lekens som undervisningens roll för barns matematiska lärande, med utgångspunkt i matematiska begrepp och aktiviteter relevanta för förskola. Inom ramen för kursens verksamhetsintegrerade dagar på partnerförskolor genomför studenten matematikundervisning med musik som medel och med stöd i variationsteori. Kunskaper och erfarenheter analyserar och problematiserar sedan studenten utifrån ett interkulturellt perspektiv.
Behörighetskrav
Kursen har följande högskolekurser som förkunskapskrav: Genomgångna kurser: FO265A-Barndom och lärande: Literacy, musik och didaktik.
Kursvärdering
Studenter som deltar i eller har avslutat en kurs ska ges möjlighet att framföra sina erfarenheter av och synpunkter på kursen genom en kursvärdering som anordnas av universitetet. Universitetet sammanställer kursvärderingarna samt informerar om resultaten och eventuella beslut om åtgärder som föranleds av kursvärderingarna. Resultaten ska hållas tillgängliga för studenterna. (HF 1:14).