EduSinglePage
Denna kursen ges som del av program:
Kursinnehåll
I matematik behandlas innehållet geometri med undersökande arbetssätt i fokus. Kursen behandlar planering och utformning av undervisningsförlopp som är teoretiskt underbyggda och som stödjer elevers språk- och kunskapsutveckling i matematik. I kursen problematiserar studenten didaktik, lärande, utveckling och läroplaner utifrån flera olika aspekter med koppling till kursens övriga ämnesinnehåll. Med utgångspunkt i styrdokumenten och en likvärdig skola, bearbetas planering och organisation av undervisning och bedömning utifrån didaktikens centrala frågor.
I kursen bearbetas och fördjupas studentens erfarenheter från verksamhetsförlagd utbildning.
Behörighetskrav
Kursen har följande högskolekurser som förkunskapskrav: Genomgångna kurser: ML221B-Matematik och lärande: Taluppfattning, aritmetik och algebra.
Kursvärdering
Studenter som deltar i eller har avslutat en kurs ska ges möjlighet att framföra sina erfarenheter av och synpunkter på kursen genom en kursvärdering som anordnas av universitetet. Universitetet sammanställer kursvärderingarna samt informerar om resultaten och eventuella beslut om åtgärder som föranleds av kursvärderingarna. Resultaten ska hållas tillgängliga för studenterna. (HF 1:14).