Läs- och skrivutveckling hos flerspråkiga barn i modersmålsundervisningen
Om kursen
Kursinnehåll
Kursen behandlar sambandet mellan språk, kultur och identitet samt den kulturella bakgrundens betydelse för lärande. Vidare belyser kursen olika didaktiska perspektiv på läs- och skrivundervisning. Särskilt uppmärksammas de flerspråkiga elevernas språk-och litteracitetsutveckling.
Behörighet och urval
Behörighetskrav
Grundläggande behörighet.
Urval
66% gymnasiebetyg – 34% högskoleprovet
Kurslitteratur
Aktuell litteraturlista finns i kursplanen
Kursvärdering
Malmö universitet ger studenter som deltar i eller har avslutat en kurs en möjlighet att framföra sina erfarenheter av och synpunkter på kursen genom en kursvärdering som anordnas av lärosätet. Universitetet sammanställer kursvärderingarna samt informerar om resultaten och eventuella beslut om åtgärder som föranleds av kursvärderingarna. Resultaten ska hållas tillgängliga för studenterna. (HF 1:14).