Vi använder kakor på vår webbplats för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Läs mer om kakor.
-
- Forskning
- Forskning
-
- Forskarutbildning
- Forskarutbildning
- Forskarutbildningskurser
-
- Forskarskolor
- Forskarskolor
- Utbildning, lärande och globalisering
- Forskarskola för yrkesverksamma inom socialtjänsten
- Lärande i mångkulturella samhällskontexter
- Lekresponsiv undervisning i förskolan
- Forskarskola: ComBine
- Forskarskolan i naturvetenskapernas och teknikens didaktik
- Forskarskola: Relevancing Mathematics and Science Education
- Forskarskola: Hållbar rörelse i skolor och förskolor
- Finna vägar i en tid av stora framtidsutmaningar (FinnFram)
- Forskarskola: ROCIT
- Forskarskola: Pedagogik och yrkeskunnande (YRK)
- Kulturellt möjliggörande undervisning genom språk och litteratur (CuEEd-LL)
- Forskningsämnen
-
- Forskningsmiljöer
- Forskningsmiljöer
-
- Forskningspublikationer
- Forskningspublikationer
- Sök publikationer
- Malmö University Press
- Forskningsevenemang
- Deltagare sökes
- Poddar om forskning
- Bildningsquiz
På sidan -
På sidan
-
- Om oss
- Om oss
-
- Fakulteter och institutioner
- Fakulteter och institutioner
-
- Fakulteten för lärande och samhälle
- Fakulteten för lärande och samhälle
- Institutionen för barndom, utbildning och samhälle
- Institutionen för idrottsvetenskap
- Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle
- Institutionen för skolutveckling och ledarskap
- Institutionen för kultur, språk och medier
- Institutionen för samhälle, kultur och identitet
-
- Fakulteten för teknik och samhälle
- Fakulteten för teknik och samhälle
- Institutionen för datavetenskap och medieteknik
- Institutionen för materialvetenskap och tillämpad matematik
- Odontologiska fakulteten
- Ledning och beslutsvägar
-
- Vision, mål och strategi 2025
- Vision, mål och strategi 2025
- Globalt engagemang
- Hållbarhet
- Breddad rekrytering och breddat deltagande
- Kvalitetsarbete vid universitetet
-
- Musikverksamhet
- Musikverksamhet
- Studentarbeten – videoverk
- Alumni & vänner
- Universitetet i en orolig värld
På sidan
Forskarskola: Lärande i mångkulturella samhällskontexter
samhällskontexter
Forskarskolan ”Lärande i mångkulturella samhällskontexter” samlar doktorander som intresserar sig för frågor om globalisering, mångkulturalitet, flerspråkighet och utbildning. Doktoranderna är antagna och anställda vid Fakulteten lärande och samhälle vid Malmö universitet.
Forskarskolans doktorander och deras projekt
Doktorsavhandlingarna bidrar till att ställa nya frågor och öka förståelsen för vad det betyder att utbildning och lärande – från förskola till universitet – sker i ett samhälle präglat av migration, digitalisering och nya politiska rörelser. Frågorna undersöks i förhållande till historiska och samtida perspektiv, med fokus på både teori och praktik.
Forskarskolan erbjuder en tvärvetenskaplig miljö och doktoranderna genomför sin utbildning inom ämnena:
Forskarskolans doktorander
- Elsa Andersson
- Tobias Birgersson
- Sanne Björklund
- Klara Boije af Gennäs
- Lovisa Broms
- Mikael Bruér
- Johan Carlsson
- Aurélien Daudi
- Martin Lantz Ekström
- Rebecka Fingalsson
- Magnus Gustafson
- Majid Jaffari
- Alexander Jansson
- Malin Jonsson
- Sara Karlén
- Johan Lind
- Matilda Lindberg
- Leah Monsees
- Ivar Morgan
- Emelie Nilsson
- Cristina Nordman
- Malin Reljanovic Glimäng
- Kim Ridell
- Hanna Sandgaard-Ekdahl
- Sofia Sebelius
- Camilla Strömberg
- Maria Söderling
- Emelie Wiklund
- Merve Nur Yavuzkaya