Behöver du snabbt få kontakt med en tandläkare? Ring oss, så bokar vi in dig. Vi bedömer om du kan få hjälp av en student eller om du behöver träffa en legitimerad tandläkare.

Akut tandvård

När du har bokat en akuttid får du hjälp med det problem som du har sökt för. Vi hjälper dig som har tandvärk, som har skadat en tand eller har något annat akut problem. Om du vill boka tid för vanlig tandvård är du välkommen att bli patient hos oss.

Vår akutmottagning är bemannad både med studenter och legitimerade tandläkare. Du som får behandling av en student betalar ett lägre pris. Om ditt tandproblem kräver behandling av legitimerad tandläkare eller om studenttandvården inte är tillgänglig betalar du vanlig tandläkartaxa. Mellan terminerna är studenttandvården stängd.

Läs mer om tandvård

Ett besök hos tandvården innebär ofta tandröntgen. Du kan läsa mer om röntgen och om undersökning av tänder på Region Skånes webbplats.

Om tandröntgen på 1177.se

Akuttandvård för vuxna från 20 år

Carl Gustafs väg 34, precis intill Triangeln station 040-665 85 35 Tidbokning vardagar kl. 8–10

Akuttandvård för barn och ungdomar upp till 19 år

Carl Gustafs väg 34, precis intill Triangeln station 040-665 84 76 Vardagar kl. 7.45–16.45 (lunch 12–13). Onsdagar stänger vi 12.

Jourtandläkare i Skåne

0771-160 170 Helgdagar på förmiddagen. När jouren är stängd ska du kontakta 1177.