Vi använder kakor på vår webbplats för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Läs mer om kakor.
-
- Forskning
- Forskning
-
- Forskarutbildning
- Forskarutbildning
- Forskarutbildningskurser
-
- Forskarskolor
- Forskarskolor
- Utbildning, lärande och globalisering
- Forskarskola för yrkesverksamma inom socialtjänsten
- Lärande i mångkulturella samhällskontexter
- Lekresponsiv undervisning i förskolan
- Forskarskola: ComBine
- Forskarskolan i naturvetenskapernas och teknikens didaktik
- Forskarskola: Relevancing Mathematics and Science Education
- Forskarskola: Hållbar rörelse i skolor och förskolor
- Finna vägar i en tid av stora framtidsutmaningar (FinnFram)
- Forskarskola: ROCIT
- Forskarskola: Pedagogik och yrkeskunnande (YRK)
- Kulturellt möjliggörande undervisning genom språk och litteratur (CuEEd-LL)
- Forskningsämnen
-
- Forskningsmiljöer
- Forskningsmiljöer
-
- Forskningspublikationer
- Forskningspublikationer
- Sök publikationer
- Malmö University Press
- Forskningsevenemang
- Deltagare sökes
- Poddar om forskning
- Bildningsquiz
På sidan -
På sidan
-
- Om oss
- Om oss
-
- Fakulteter och institutioner
- Fakulteter och institutioner
-
- Fakulteten för lärande och samhälle
- Fakulteten för lärande och samhälle
- Institutionen för barndom, utbildning och samhälle
- Institutionen för idrottsvetenskap
- Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle
- Institutionen för skolutveckling och ledarskap
- Institutionen för kultur, språk och medier
- Institutionen för samhälle, kultur och identitet
-
- Fakulteten för teknik och samhälle
- Fakulteten för teknik och samhälle
- Institutionen för datavetenskap och medieteknik
- Institutionen för materialvetenskap och tillämpad matematik
- Odontologiska fakulteten
- Ledning och beslutsvägar
-
- Vision, mål och strategi 2025
- Vision, mål och strategi 2025
- Globalt engagemang
- Hållbarhet
- Breddad rekrytering och breddat deltagande
- Kvalitetsarbete vid universitetet
-
- Musikverksamhet
- Musikverksamhet
- Studentarbeten - videoverk
- Alumni & vänner
-
- Akademisk högtid
- Akademisk högtid
- Akademiska traditioner
- Universitetet i en orolig värld
På sidan
Publikationer
-
2024 | Artikel i tidskrift
Using a participatory action research approach to explore, understand and evaluate well-being among children living in socially deprived areas in Southern Sweden: a study protocol.
Rathi Ramji, Elisabeth Mangrio, Therese Sterner, Katarina Sjögren Forss, Slobodan Zdravkovic, Anders Kottorp, Louise Burenby-Yxne, Gabriella E Isma, Monika Stanikowska, Julia Brandelius, Talina Marcusson Journiette, Margareta Rämgård
-
2024 | Artikel i tidskrift
Exploring young people's experiences of race, gender and socioeconomic status in relation to everyday challenges: A focus group study
Helena Gard, Karin Enskär, Karin Ingvarsdotter, Gabriella E Isma, Elisabeth Mangrio
-
2023 | Artikel i tidskrift
Perceptions of health among school-aged children living in socially vulnerable areas in Sweden
Gabriella E Isma, Margareta Rämgård, Karin Enskär
-
2021 | Artikel i tidskrift
Drama with a focus on professional communication: A phenomenographic study
Cecilia Ljunggren, Elisabeth Carlson, Gabriella E Isma
-
2021 | Artikel i tidskrift
Safe environments: Through the eyes of nine-year-old schoolchildren from a socially vulnerable area in Sweden
Karin Enskär, Gabriella E Isma, Margareta Rämgård