Kakor
Vi använder kakor på vår webbplats för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Läs mer om kakor.
-
- Forskning
- Forskning
-
- Forskarutbildning
- Forskarutbildning
- Forskarutbildningskurser
-
- Forskarskolor
- Forskarskolor
- Utbildning, lärande och globalisering
- Forskarskola för yrkesverksamma inom socialtjänsten
- Lärande i mångkulturella samhällskontexter
- Lekresponsiv undervisning i förskolan
- Forskarskola: ComBine
- Forskarskolan i naturvetenskapernas och teknikens didaktik
- Forskarskola: Relevancing Mathematics and Science Education
- Forskarskola: Hållbar rörelse i skolor och förskolor
- Finna vägar i en tid av stora framtidsutmaningar (FinnFram)
- Forskarskola: ROCIT
- Forskarskola: Pedagogik och yrkeskunnande (YRK)
- Kulturellt möjliggörande undervisning genom språk och litteratur (CuEEd-LL)
- Forskningsämnen
-
- Forskningsmiljöer
- Forskningsmiljöer
-
- Forskningspublikationer
- Forskningspublikationer
- Sök publikationer
- Malmö University Press
- Forskningsevenemang
- Deltagare sökes
- Poddar om forskning
- Bildningsquiz
På sidan -
På sidan
-
- Om oss
- Om oss
-
- Fakulteter och institutioner
- Fakulteter och institutioner
-
- Fakulteten för lärande och samhälle
- Fakulteten för lärande och samhälle
- Institutionen för barndom, utbildning och samhälle
- Institutionen för idrottsvetenskap
- Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle
- Institutionen för skolutveckling och ledarskap
- Institutionen för kultur, språk och medier
- Institutionen för samhälle, kultur och identitet
-
- Fakulteten för teknik och samhälle
- Fakulteten för teknik och samhälle
- Institutionen för datavetenskap och medieteknik
- Institutionen för materialvetenskap och tillämpad matematik
- Odontologiska fakulteten
- Ledning och beslutsvägar
-
- Vision, mål och strategi 2025
- Vision, mål och strategi 2025
- Globalt engagemang
- Hållbarhet
- Breddad rekrytering och breddat deltagande
- Kvalitetsarbete vid universitetet
-
- Musikverksamhet
- Musikverksamhet
- Studentarbeten – videoverk
- Alumni & vänner
- Universitetet i en orolig värld
På sidan
MS
Marie
Stenberg
Doktorand/Universitetsadjunkt
marie.stenberg@mau.se
072-534 15 71
orcid.org/0000-0002-0749-5718
Publikationer
-
2024 | Artikel i tidskrift
Supporting each other towards independence: A narrative analysis of first‐year nursing students' collaborative process
Marie Stenberg, Mariette Bengtsson, Elisabeth Mangrio, Elisabeth Carlson
-
2022 | Artikel i tidskrift
Collaboration between first year undergraduate nursing students: A focused ethnographic study
Marie Stenberg, Mariette Bengtsson, Elisabeth Mangrio, Elisabeth Carlson
-
2021 | Artikel, forskningsöversikt
Formative peer assessment in higher healthcare education programmes: a scoping review
Marie Stenberg, Elisabeth Mangrio, Mariette Bengtsson, Elisabeth Carlson
-
2020 | Artikel i tidskrift
Preceptors' experiences of using structured learning activities as part of the peer learning model: A qualitative study
Marie Stenberg, Mariette Bengtsson, Elisabeth Mangrio, Elisabeth Carlson
-
2020 | Artikel i tidskrift
Peer learning: making use of sociocultural theory
Elisabeth Carlson, Marie Stenberg
Forskningsprojekt
I publikationsdatabasen Diva kan du se avslutade projekt.