Vi använder kakor på vår webbplats för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Läs mer om kakor.
-
- Forskning
- Forskning
-
- Forskarutbildning
- Forskarutbildning
- Forskarutbildningskurser
-
- Forskarskolor
- Forskarskolor
- Utbildning, lärande och globalisering
- Forskarskola för yrkesverksamma inom socialtjänsten
- Lärande i mångkulturella samhällskontexter
- Lekresponsiv undervisning i förskolan
- Forskarskola: ComBine
- Forskarskolan i naturvetenskapernas och teknikens didaktik
- Forskarskola: Relevancing Mathematics and Science Education
- Forskarskola: Hållbar rörelse i skolor och förskolor
- Finna vägar i en tid av stora framtidsutmaningar (FinnFram)
- Forskarskola: ROCIT
- Forskarskola: Pedagogik och yrkeskunnande (YRK)
- Kulturellt möjliggörande undervisning genom språk och litteratur (CuEEd-LL)
- Forskningsämnen
-
- Forskningscentrum
- Forskningscentrum
- Biofilms Research Centre for Biointerfaces
- Citizen Health
- Centrum för samskapade framtider
- Institute for Urban Research
- Malmö Institute for Migration Studies (MIM)
- Literacy and Inclusive Teaching (LIT)
- Centrum för tillämpad arbetslivsforskning (CTA)
- Sustainable Digitalisation Research Centre
- Centrum för sexologi och sexualitetsstudier
-
- Forskningspublikationer
- Forskningspublikationer
- Sök publikationer
- Malmö University Press
- Forskningsevenemang
- Deltagare sökes
- Poddar om forskning
- Bildningsquiz
På sidan -
På sidan
-
- Om oss
- Om oss
-
- Fakulteter och institutioner
- Fakulteter och institutioner
-
- Fakulteten för lärande och samhälle
- Fakulteten för lärande och samhälle
- Institutionen för barndom, utbildning och samhälle
- Institutionen för idrottsvetenskap
- Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle
- Institutionen för skolutveckling och ledarskap
- Institutionen för kultur, språk och medier
- Institutionen för samhälle, kultur och identitet
-
- Fakulteten för teknik och samhälle
- Fakulteten för teknik och samhälle
- Institutionen för datavetenskap och medieteknik
- Institutionen för materialvetenskap och tillämpad matematik
- Odontologiska fakulteten
-
- Universitetstandvården
- Universitetstandvården
- Tandvård för barn och ungdomar
- Akuttandvård
- Specialisttandvård
- Om Universitetstandvården
- Ledning och beslutsvägar
-
- Vision, mål och strategi 2025
- Vision, mål och strategi 2025
- Globalt engagemang
- Hållbarhet
- Breddad rekrytering och breddat deltagande
- Kvalitetsarbete vid universitetet
-
- Musikverksamhet
- Musikverksamhet
- Studentarbeten – videoverk
- Universitetet i en orolig värld
På sidan

Presentation
Susan Kozel works at the point of convergence between dance, philosophy, and responsive digital technologies. She is a Professor at the School of Arts and Communication of Malmö University in Sweden. Her research takes the form of both philosophical writing and artistic research. Her current research focuses on phenomenology, affect, somatics, and the use of mixed reality (AR/MR) technologies for the development of Somatic Archiving (https://www.somaticarchiving.org). She is a member of the Swedish Research Council’s Committee for Artistic Research (Kommittén för konstnärlig forskning) and co-directs Malmö University’s Arts-based Research group.
(Please see English page for further details.)
Publikationer
-
2024 | Artikel i tidskrift
Re-presencing telematic dreaming: awakening a critical feminist phenomenology
Susan Kozel
-
2024 | Konferensbidrag
Ten Permissions for Facilitating (Live) Design Activities
Kristina Höök, Kristina Andersen, Susan Kozel
-
2022 | Artikel i tidskrift
The Potential of Passivity Beyond the Intentional Model. Consciousness as Disarticulation in Merleau-Ponty’s Institution and Passivity
Federica Buongiorno, Susan Kozel
-
2021 | Konferensbidrag
Tracing Conceptions of the Body in HCI: From User to More-Than-Human
Sarah Homewood, Marika Hedemyr, Maja Fagerberg Ranten, Susan Kozel
-
2020 | Kapitel i bok, del av antologi
Performing Phenomenology: the Work of Choreographer Margret Sara Gudjonsdottir
Susan Kozel
Forskningsprojekt
I publikationsdatabasen Diva kan du se avslutade projekt.