2 september 2024
Blank, Sara m.fl. (2019). SO för lärare 1-3. Malmö: Gleerups (152s.)
Bogren, Jörgen, Gustavsson, Torbjörn & Loman, Göran (2008). Klimat och väder. Lund: Studentlitteratur (150s.)
Hedin, Christer. (2011). Abrahams barn: Vad skiljer och förenar judendom, kristendom och islam? Stockholm: Dialogos Förlag (275s.)
Lindström, Jonathan. (2022). Sveriges långa historia. Stockholm: Nordstedts (300 s.)
Lundqvist, Jan (2006). Geologi. Processer, utveckling, tillämpning. Lund: Studentlitteratur (150 s.)
Löfstedt, M. (red.) (2011). Religionsdidaktik: mångfald, livsfrågor och etik i skolan.(1. uppl.) Lund: Studentlitteratur. (219 s.)
Odenstad, Christina (red.) (2018). Samhällskunskap för lärare 4–9. Malmö: Gleerups (294 s.)
Olson, Maria (red.) & Irisdotter Aldenmyr, Sara (red.) (2016). SO-undervisning på mellanstadiet. Malmö: Gleerups (168 s.)
Skolverket (2021). Läroplan för grundskolan samt för förskoleklassen och fritidshemmet. [Elektronisk resurs]
Stymne, Anna-Carin (2020). Att bli lärare i SO. Stockholm: Liber (274 s.)
1 september 2025
Dessen, Göran; Jankell, Lotta; Klinth, Rolf & Wästeby, Niklas (2025). Geografi. Stockholm: Liber. (150 s.)
Franck, Olof; Osbeck, Christina & von Brömssen, Kerstin (red.). (2023). Religioner, livsåskådningar och etik: för lärare årskurs 4–9 och gymnasiet. (Andra upplagan.) Malmö: Gleerups. (läses i urval kap. 1, 2, 3, 4, 7, 8, 10, 12, 13, 16, 17, 19, 20, 21) (174 s.)
Lilliestam, Anna-Lena (red.) (2024). SO för lärare 1-3. Malmö: Gleerups (176 s.)
Lindström, Jonathan. (2023). Sveriges långa historia. Stockholm: Nordstedts (kap. 3–18) (439 s.)
Lundqvist, Jan (2006). Geologi. Processer, utveckling, tillämpning. Lund: Studentlitteratur (150 s.)
Odenstad, Christina (red.) (2018). Samhällskunskap för lärare 4–9. Malmö: Gleerups (s. 9–104, 197–251) (149 s.) Tillgänglig via internet
Skolverket (2021). Läroplan för grundskolan samt för förskoleklassen och fritidshemmet. [Elektronisk resurs]
Stymne, Anna-Carin (2020). Att bli lärare i SO. Stockholm: Liber (274 s.)