Vi använder kakor på vår webbplats för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Läs mer om kakor.
- 
                    
    
- Utbildning
 - Utbildning
 - Program och kurser
 - Intresseområden
 - Studie- och karriärvägledning
 - Anmälan, behörighet och antagning
 - Om universitetsstudier
 - Hitta bostad
 - Träffa Malmö universitet
 - 
            
            
- Vidareutbildning och kompetensutveckling
 - Vidareutbildning och kompetensutveckling
 - Professionsprogrammet för rektorer, lärare och förskollärare
 
 
På sidan - 
                    
    
- Forskning
 - Forskning
 - 
            
            
- Forskarutbildning
 - Forskarutbildning
 - Forskarutbildningskurser
 - 
            
            
- Forskarskolor
 - Forskarskolor
 - Utbildning, lärande och globalisering
 - Forskarskola för yrkesverksamma inom socialtjänsten
 - Lärande i mångkulturella samhällskontexter
 - Lekresponsiv undervisning i förskolan
 - Forskarskola: ComBine
 - Forskarskolan i naturvetenskapernas och teknikens didaktik
 - Forskarskola: Relevancing Mathematics and Science Education
 - Forskarskola: Hållbar rörelse i skolor och förskolor
 - Finna vägar i en tid av stora framtidsutmaningar (FinnFram)
 - Forskarskola: ROCIT
 - Forskarskola: Pedagogik och yrkeskunnande (YRK)
 - Kulturellt möjliggörande undervisning genom språk och litteratur (CuEEd-LL)
 - Forskarskolan ASSURE - Adaptation of urban space through sustainable regeneration
 
 
 - Forskningsämnen
 - 
            
            
- Forskningscentrum
 - Forskningscentrum
 - Biofilms Research Centre for Biointerfaces
 - Citizen Health
 - Centrum för samskapade framtider
 - Institute for Urban Research
 - Malmö Institute for Migration Studies (MIM)
 - Literacy and Inclusive Teaching (LIT)
 - Centrum för tillämpad arbetslivsforskning (CTA)
 - Sustainable Digitalisation Research Centre
 - Centrum för sexologi och sexualitetsstudier
 
 - 
            
            
- Forskningspublikationer
 - Forskningspublikationer
 - Sök publikationer
 - Malmö University Press
 
 - 
            
            
- Forskning i fokus
 - Forskning i fokus
 - Fokus: Skolan
 - Fokus: Framtiden med AI
 - Fokus: Klimatet och människan
 - Fokus: Munnen är en del av kroppen
 - Fokus: Migration
 - Fokus: Elitidrott, fotboll och supporterkultur
 - Fokus: Kriget i Ukraina
 - Fokus: Perspektiv på Malmö
 - Forskning i fokus: Det ensamma samhället
 - Fokus: Fred, demokrati och mänskliga rättigheter
 
 - Forskningsevenemang
 - Deltagare sökes
 - Poddar om forskning
 - Bildningsquiz
 
På sidan - 
                    
    På sidan
 - 
                    
    
- Om oss
 - Om oss
 - 
            
            
- Fakulteter och institutioner
 - Fakulteter och institutioner
 - 
            
            
- Fakulteten för lärande och samhälle
 - Fakulteten för lärande och samhälle
 - Institutionen för barndom, utbildning och samhälle
 - Institutionen för idrottsvetenskap
 - Institutionen för kultur, språk och medier
 - Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle
 - Institutionen för samhälle, kultur och identitet
 - Institutionen för skolutveckling och ledarskap
 
 - 
            
            
- Fakulteten för teknik och samhälle
 - Fakulteten för teknik och samhälle
 - Institutionen för datavetenskap och medieteknik
 - Institutionen för materialvetenskap och tillämpad matematik
 
 - 
            
            
- Odontologiska fakulteten
 - Odontologiska fakulteten
 - Salutogent centrum för oral hälsa
 
 
 - 
            
            
- Universitetstandvården
 - Universitetstandvården
 - Tandvård för barn och ungdomar
 - Akuttandvård
 - Specialisttandvård
 - Om Universitetstandvården
 
 - Ledning och beslutsvägar
 - 
            
            
- Malmö universitets strategi 2030
 - Malmö universitets strategi 2030
 - Globalt engagemang
 - Hållbarhet
 - Breddad rekrytering och breddat deltagande
 
 - Kvalitetsarbete vid universitetet
 - 
            
            
- Musikverksamhet
 - Musikverksamhet
 - Studentarbeten – videoverk
 
 - Universitetet i en orolig värld
 
På sidan 
                                       
                        
                        Shaun
                        Nolan
                        Docent/Universitetslektor
                    
                    
    
        
shaun.nolan@mau.se    
    040-665 71 69
orcid.org/0000-0003-0082-8978
Presentation
Shaun Nolan is PhD/fil.dr in sociolinguistics and Docent (Associate Prof./Reader) in English and sociolinguistics. He is also a certified upper-secondary school teacher of English and French (Denmark). His research primarily explores sociolinguistics within educational contexts. Shaun's recent work focuses on the impact of multimodality in language learning and communication, as well as teacher research literacy.
Publikationer
- 
            
                2025 | Artikel i tidskrift
Letter from the Editor: Exploring education's complex frontiers
Shaun Nolan
 - 
            
                2025 | Artikel i tidskrift
Universal Design for Learning with Visual Thinking Strategies: Support for Learner Engagement, Representation, and Action and Expression
Margaret Flood, Shaun Nolan, Fred Boss
 - 
            
                2025 | Artikel i tidskrift
Letter from the Editor: A time of editorial transition and reflection on spaces, leadership, partnerships and inclusivity in Swedish education
Shaun Nolan
 - 
            
                2025 | Konferensbidrag
Enhancing teacher research literacy: a pathway to a sustainableand equitable future in education
J. Shaun Nolan, Anna Wärnsby
 - 
            
                2024 | Artikel i tidskrift
Visual Thinking Strategies For Reading Engagement: Adapting Lessons from Denmark to English Language Learning
J. Shaun Nolan