Presentation

Förskning

Jag är intresserad av en tvärvetenskaplig undervisning om miljö-relaterade "wicked problem" såväl som av de känslor elever visar eller kompetenser de använder när de står inför dessa frågor.

Just nu jobbar jag med:

  • en kvantitativ studie av den globala kompetensbedömningen från PISA 2018,
  • en serie workshops om miljö-relaterade wicked problems i mellanstadiet, där vi använder process drama för att underlätta möten mellan elever och miljö frågor

Jag har en doktorsexamen från Boston University i jord- och miljövetenskap, där jag analyserade El Niño-Southern Oscillation (ENSO) historiskt och i modellprojektioner. Här är en populär vetenskap artikel om min ENSO förskning.

Undervisning

  • Miljö- och energifysik
  • Geografi och lärande: Jordens landskap och ekonomiska förhållanden
  • Geografi och lärande: Resurser, befolkning och hållbar utveckling
  • Vetenskap och beprövad erfarenhet