EduSinglePage
Denna kursen ges som del av program:
Kursinnehåll
Kursen behandlar utmaningar och möjligheter relaterat till specialpedagogik, ledarskap och samverkan med fokus på förskollärarens ansvar och uppdrag på olika nivåer. Kategoriseringar av barns olikheter problematiseras. Vidare diskuteras förutsättningar för att skapa inkluderande, relationell och taktfull undervisning för alla och varje barn. Studentens egna erfarenheter från förskolans praktik används som utgångspunkt för att bearbeta kursens centrala innehåll.
Behörighetskrav
Kursen har följande högskolekurser som förkunskapskrav: Genomgångna kurser: UV218A-Utveckling, lärande och specialpedagogik.
Kursvärdering
Malmö universitet ger studenter som deltar i eller har avslutat en kurs en möjlighet att framföra sina erfarenheter av och synpunkter på kursen genom en kursvärdering som anordnas av lärosätet. Universitetet sammanställer kursvärderingarna samt informerar om resultaten och eventuella beslut om åtgärder som föranleds av kursvärderingarna. Resultaten ska hållas tillgängliga för studenterna. (HF 1:14).