Om kursen

I kursen ges studenten möjlighet att träna och utveckla sitt pedagogiska ledarskap. Centrala delar inom det dramapedagogiska fältet introduceras och utforskas, såsom lek, fiktion och improvisation. Innehållet bearbetas och problematiseras i relation till gruppdynamik och perspektiv på lärande.

Kursen innehåller varierade arbetsformer som utöver praktiskt deltagande i dramapedagogiska aktiviteter, utgörs av skapande arbete i grupp, seminarier, observation och enskilda studier.

Kursens genomförande bygger på att studenterna deltar i ett gemensamt kunskapsbyggande med kurskamrater och lärare genom att aktivt bidra med egna erfarenheter, reflektioner, tolkningar och perspektiv.

Kursinnehåll

Behörighet och urval

Behörighetskrav

Grundläggande behörighet

Urval

Betyg 66%, Högskoleprov 34%

Kurslitteratur

Kursvärdering

Malmö universitet ger studenter som deltar i eller har avslutat en kurs en möjlighet att framföra sina erfarenheter av och synpunkter på kursen genom en kursvärdering som anordnas av lärosätet. Universitetet sammanställer kursvärderingarna samt informerar om resultaten och eventuella beslut om åtgärder som föranleds av kursvärderingarna. Resultaten ska hållas tillgängliga för studenterna. (HF 1:14).

Kontakt