Kakor
Vi använder kakor på vår webbplats för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Läs mer om kakor.
-
- Forskning
- Forskning
-
- Forskarutbildning
- Forskarutbildning
- Forskarutbildningskurser
- Forskarskolor
- Forskningsämnen
- Forskningsmiljöer
-
- Forskningspublikationer
- Forskningspublikationer
- Sök publikationer
- Malmö University Press
- Forskning i fokus
- Forskningsevenemang
- Deltagare sökes
- Poddar om forskning
- Bildningsquiz
-
- Samverkan och innovation
- Samverkan och innovation
-
- Samverkan och externa relationer
- Samverkan och externa relationer
- Samarbeta med studenter
- Samarbeta med forskare
- Plattformar, nätverk och projekt
- Innovation och nyttiggörande
- Stöd Malmö universitet
-
- Om oss
- Om oss
-
- Jobba hos oss
- Jobba hos oss
- Lediga jobb
- Möt våra medarbetare
- Anställningsförmåner
- Fakulteter och institutioner
-
- Kontakta oss
- Kontakta oss
- Profilprodukter
- Allmänna handlingar
- Visselblåsning
- För media
- Ledning och beslutsvägar
-
- Vision, mål och strategi 2025
- Vision, mål och strategi 2025
- Globalt engagemang
- Hållbarhet
- Kvalitetsarbete vid universitetet
- Forskarbostäder
- Musikverksamhet
- Alumni & vänner
-
- Akademiska högtider
- Akademiska högtider
- Jubileum 2023

Presentation
Det övergripande målet med forskningsprojektet är att undersöka och få kunskap om hur elever och lärare lär sig matematik när matematik presenteras i en kontext av klimatförändringar.
Publikationer
-
2023 | Konferensbidrag
Critical mathematics and climate change in teacher education.
Magnus Ödmo
-
2023 | Konferensbidrag
A teacher education course on climate change and critical mathematics education
Magnus Ödmo, Anna Chronaki, Lisa Björklund Boistrup
-
2023 | Konferensbidrag
A teacher education statistics course encounters climate change and critical mathematics education: Thinking about controversies
Magnus Ödmo, Lisa Björklund Boistrup, Anna Chronaki
-
2022 | Konferensbidrag
Mathematics, ethics and climate change: Ethical awareness in mathematical education
Magnus Ödmo
-
2021 | Konferensbidrag
Mathematics education in a context of climate change
Magnus Ödmo