Vi använder kakor på vår webbplats för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Läs mer om kakor.
-
- Forskning
- Forskning
-
- Forskarutbildning
- Forskarutbildning
- Forskarutbildningskurser
-
- Forskarskolor
- Forskarskolor
- Utbildning, lärande och globalisering
- Forskarskola för yrkesverksamma inom socialtjänsten
- Lärande i mångkulturella samhällskontexter
- Lekresponsiv undervisning i förskolan
- Forskarskola: ComBine
- Forskarskolan i naturvetenskapernas och teknikens didaktik
- Forskarskola: Relevancing Mathematics and Science Education
- Forskarskola: Hållbar rörelse i skolor och förskolor
- Finna vägar i en tid av stora framtidsutmaningar (FinnFram)
- Forskarskola: ROCIT
- Forskarskola: Pedagogik och yrkeskunnande (YRK)
- Kulturellt möjliggörande undervisning genom språk och litteratur (CuEEd-LL)
- Forskningsämnen
-
- Forskningsmiljöer
- Forskningsmiljöer
-
- Forskningspublikationer
- Forskningspublikationer
- Sök publikationer
- Malmö University Press
- Forskningsevenemang
- Deltagare sökes
- Poddar om forskning
- Bildningsquiz
På sidan -
På sidan
-
- Om oss
- Om oss
-
- Fakulteter och institutioner
- Fakulteter och institutioner
-
- Fakulteten för lärande och samhälle
- Fakulteten för lärande och samhälle
- Institutionen för barndom, utbildning och samhälle
- Institutionen för idrottsvetenskap
- Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle
- Institutionen för skolutveckling och ledarskap
- Institutionen för kultur, språk och medier
- Institutionen för samhälle, kultur och identitet
-
- Fakulteten för teknik och samhälle
- Fakulteten för teknik och samhälle
- Institutionen för datavetenskap och medieteknik
- Institutionen för materialvetenskap och tillämpad matematik
- Odontologiska fakulteten
- Ledning och beslutsvägar
-
- Vision, mål och strategi 2025
- Vision, mål och strategi 2025
- Globalt engagemang
- Hållbarhet
- Breddad rekrytering och breddat deltagande
- Kvalitetsarbete vid universitetet
-
- Musikverksamhet
- Musikverksamhet
- Studentarbeten – videoverk
- Alumni & vänner
- Universitetet i en orolig värld
På sidan
Mats
Lundström
Docent/Universitetslektor
mats.lundstrom@mau.se
040-665 82 98
orcid.org/0000-0002-7061-533x
Presentation
Jag undervisar i biologi, biologididaktik, naturkunskap samt naturvetenskapernas didaktik. Dessutom handleder jag uppsatser på samtliga nivåer. Fil Dr i pedagogik och docent i naturvetenskapernas didaktik. Har samarbete inom CSS (Centrum för sexologi och sexualitetsstudier). Forskningsintresset är främst inriktat på scientific literacy och SSI-frågor. Uppdrag: Internationell samordnare på LS. Ordförande i FND. Huvudredaktör för NorDiNa.
Pågående projekt: Sex och samlevnadsundervisning i skolan. Hälsoutbildning i lärarutbildning
Publikationer
-
2024 | Konferensbidrag
What role does health have in today’s teacher education? What role should it have?
Lisa Hellström, Ann-Louise Ljungblad, Hanna Sjögren, Helena Andersson, Mats Lundström
-
2024 | Artikel i tidskrift
Primary school students’ understanding of the manifestations of technology
Johan Lind, Eva Davidsson, Mats Lundström
-
2024 | Artikel i tidskrift
Teachers' and nurses' perspective regarding sex education in primary school and influencing factors
Ann-Cathrine Bramhagen, Mats Lundström
-
2022 | Artikel i tidskrift
Elevers upplevelser av ett SNI-fall och dess betydelse för elevers roll som demokratiska samhällsmedborgare
Louise Rietz, Anders Jönsson, Mats Lundström
-
2021 | Artikel i tidskrift
Students' use of justifications in socioscientific argumentation
Louise Rietz, Anders Jönsson, Mats Lundström