Vi använder kakor på vår webbplats för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Läs mer om kakor.
-
- Forskning
- Forskning
-
- Forskarutbildning
- Forskarutbildning
- Forskarutbildningskurser
- Forskarskolor
- Forskningsämnen
- Forskningsmiljöer
-
- Forskningspublikationer
- Forskningspublikationer
- Sök publikationer
- Malmö University Press
- Forskning i fokus
- Forskningsevenemang
- Deltagare sökes
- Poddar om forskning
- Bildningsquiz
-
- Samverkan och innovation
- Samverkan och innovation
-
- Samverkan och externa relationer
- Samverkan och externa relationer
- Samarbeta med studenter
- Samarbeta med forskare
- Plattformar, nätverk och projekt
- Innovation och nyttiggörande
- Stöd Malmö universitet
-
- Om oss
- Om oss
-
- Jobba hos oss
- Jobba hos oss
- Lediga jobb
- Möt våra medarbetare
- Anställningsförmåner
- Fakulteter och institutioner
-
- Kontakta oss
- Kontakta oss
- Profilprodukter
- Allmänna handlingar
- Visselblåsning
- För media
- Ledning och beslutsvägar
-
- Vision, mål och strategi 2025
- Vision, mål och strategi 2025
- Globalt engagemang
- Hållbarhet
- Kvalitetsarbete vid universitetet
- Forskarbostäder
- Musikverksamhet
- Alumni & vänner
-
- Akademiska högtider
- Akademiska högtider
- Jubileum 2023
Mats
Lundström
Docent/Universitetslektor
mats.lundstrom@mau.se
040-665 82 98
orcid.org/0000-0002-7061-533x
Presentation
Mats Lundström undervisar i biologi, biologididaktik,naturkunskap samt naturvetenskapernas didaktik. Dessutom handleder han på samtliga nivåer. Fil Dr i pedagogik och docent i naturvetenskapernas didaktik. Har samarbete inom CSS (Centrum för sexologi och sexualitetsstudier). Forskningsintresset är främst inriktat på scientific literacy och SSI-frågor. Uppdrag: Internationell samordnare på LS. Ordförande i FND. Huvudredaktör för NorDiNa.
Pågående projekt: Sex och samlevnadsundervisning i skolan.
Publikationer
-
2023 | Artikel i tidskrift
Primary school students’ understanding of the manifestations of technology
Johan Lind, Eva Davidsson, Mats Lundström
-
2022 | Artikel i tidskrift
Teachers' and nurses' perspective regarding sex education in primary school and influencing factors
Ann-Cathrine Bramhagen, Mats Lundström
-
2021 | Artikel i tidskrift
Students' use of justifications in socioscientific argumentation
Louise Rietz, Anders Jönsson, Mats Lundström
-
2021 | Artikel i tidskrift
Different profiles for the assessment of student theses in teacher education
Karin Stolpe, Lars Björklund, Mats Lundström, Maria Åström
-
2019 | Konferensbidrag
Adressing complexity in Science|Environment|Health pedagogy
Albert Zeyer, Nuria Álvaro, Julia Arnold, Christian Benninghaus, Helen Hasslöf, Kerstin Kremer, Mats Lundström, Olga Mayoral, Jesper Sjöström, Sandra Sprenger, Valentin Gavidia, Alla Keselman