Vi använder kakor på vår webbplats för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Läs mer om kakor.
-
- Forskning
- Forskning
-
- Forskarutbildning
- Forskarutbildning
- Forskarutbildningskurser
-
- Forskarskolor
- Forskarskolor
- Utbildning, lärande och globalisering
- Forskarskola för yrkesverksamma inom socialtjänsten
- Lärande i mångkulturella samhällskontexter
- Lekresponsiv undervisning i förskolan
- Forskarskola: ComBine
- Forskarskolan i naturvetenskapernas och teknikens didaktik
- Forskarskola: Relevancing Mathematics and Science Education
- Forskarskola: Hållbar rörelse i skolor och förskolor
- Finna vägar i en tid av stora framtidsutmaningar (FinnFram)
- Forskarskola: ROCIT
- Forskarskola: Pedagogik och yrkeskunnande (YRK)
- Kulturellt möjliggörande undervisning genom språk och litteratur (CuEEd-LL)
- Forskningsämnen
-
- Forskningscentrum
- Forskningscentrum
- Biofilms Research Centre for Biointerfaces
- Citizen Health
- Centrum för samskapade framtider
- Institute for Urban Research
- Malmö Institute for Migration Studies (MIM)
- Literacy and Inclusive Teaching (LIT)
- Centrum för tillämpad arbetslivsforskning (CTA)
- Sustainable Digitalization Research Centre
- Centrum för sexologi och sexualitetsstudier
-
- Forskningspublikationer
- Forskningspublikationer
- Sök publikationer
- Malmö University Press
- Forskningsevenemang
- Deltagare sökes
- Poddar om forskning
- Bildningsquiz
På sidan -
- Samverkan och innovation
- Samverkan och innovation
- Innovation och nyttiggörande
-
- Samarbeta med studenter
- Samarbeta med studenter
- Unga Talanger till Skånsk Industri för Cirkulär Tillväxt
- Samarbeta med forskare
- Kultursamverkan
- Stöd Malmö universitet
På sidan -
- Om oss
- Om oss
-
- Fakulteter och institutioner
- Fakulteter och institutioner
-
- Fakulteten för lärande och samhälle
- Fakulteten för lärande och samhälle
- Institutionen för barndom, utbildning och samhälle
- Institutionen för idrottsvetenskap
- Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle
- Institutionen för skolutveckling och ledarskap
- Institutionen för kultur, språk och medier
- Institutionen för samhälle, kultur och identitet
-
- Odontologiska fakulteten
- Odontologiska fakulteten
- Foresight
-
- Universitetstandvården
- Universitetstandvården
- Tandvård för barn och ungdomar
- Akuttandvård
- Specialisttandvård
- Om Universitetstandvården
- Ledning och beslutsvägar
-
- Vision, mål och strategi 2025
- Vision, mål och strategi 2025
- Globalt engagemang
- Hållbarhet
- Breddad rekrytering och breddat deltagande
- Kvalitetsarbete vid universitetet
-
- Musikverksamhet
- Musikverksamhet
- Studentarbeten – videoverk
- Alumni & vänner
- Universitetet i en orolig värld
På sidan
Michael
Wallengren Lynch
Universitetslektor
michael.wallengren-lynch@mau.se
040-665 78 37
orcid.org/0000-0003-0217-5704
Presentation
I became a qualified social worker in 2004 in Cork, Ireland, and my career has taken me to various countries around the world. In 2015, I achieved my Doctor of Social Work degree from the University of Sussex in the United Kingdom. Following that, I held positions at the University of Gothenburg from 2015 to 2019 and have been working at the University of Malmö since 2019.
In-progress research: School Social Workers’ Experiences with School Attacks: An international perspective
In- progress publications:
- Decolonialisation and social work education (Routledge) with Kris Clarke, Michael Yellowbird (Book)
- Exploring Relational Strategies: Youth Workers' Experiences in Addressing Social Challenges within Disadvantaged School Settings (Book Chapter)
- Risk Perception and Crisis Preparedness: Insights from Swedish School Social Workers (submitted article)
I sit on the executive committee for the European Association of Schools of Social Work (EASSW) https://www.eassw.org/ and host the EASSW podcast series.
Publikationer
-
2024 | Konferensbidrag
Understanding Relationship-Building Strategies in School-Based Youth Work
Michael Wallengren-Lynch
-
2024 | Artikel i tidskrift
Social work students and teachers responding to internally displaced persons’ need of shelter in Ukraine in spring 2022: Service learning and recognition
Carin Björngren Cuadra, Michael Wallengren-Lynch, Yuliia Kokoiachuk, Merja Rapeli
-
2024 | Artikel i tidskrift
From compassion to action: school social workers at the forefront of emergency response
Michael Wallengren-Lynch
-
2024 | Artikel i tidskrift
Measuring and Validating a Transformation Learning Survey Through Social Work Education Research
Ana Isabel Corchado Castillo, Michael Wallengren-Lynch, Beth Archer-Kuhn, Tara Earls Larrison
-
2023 | Konferensbidrag
Diary Writing as a Reflective Practice
Michael Wallengren-Lynch