Vi använder kakor på vår webbplats för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Läs mer om kakor.
-
- Forskning
- Forskning
-
- Forskarutbildning
- Forskarutbildning
- Forskarutbildningskurser
-
- Forskarskolor
- Forskarskolor
- Utbildning, lärande och globalisering
- Forskarskola för yrkesverksamma inom socialtjänsten
- Lärande i mångkulturella samhällskontexter
- Lekresponsiv undervisning i förskolan
- Forskarskola: ComBine
- Forskarskolan i naturvetenskapernas och teknikens didaktik
- Forskarskola: Relevancing Mathematics and Science Education
- Forskarskola: Hållbar rörelse i skolor och förskolor
- Finna vägar i en tid av stora framtidsutmaningar (FinnFram)
- Forskarskola: ROCIT
- Forskarskola: Pedagogik och yrkeskunnande (YRK)
- Kulturellt möjliggörande undervisning genom språk och litteratur (CuEEd-LL)
- Forskningsämnen
-
- Forskningscentrum
- Forskningscentrum
- Biofilms Research Centre for Biointerfaces
- Citizen Health
- Centrum för samskapade framtider
- Institute for Urban Research
- Malmö Institute for Migration Studies (MIM)
- Literacy and Inclusive Teaching (LIT)
- Centrum för tillämpad arbetslivsforskning (CTA)
- Sustainable Digitalisation Research Centre
- Centrum för sexologi och sexualitetsstudier
-
- Forskningspublikationer
- Forskningspublikationer
- Sök publikationer
- Malmö University Press
- Forskningsevenemang
- Deltagare sökes
- Poddar om forskning
- Bildningsquiz
På sidan -
På sidan
-
- Om oss
- Om oss
-
- Fakulteter och institutioner
- Fakulteter och institutioner
-
- Fakulteten för lärande och samhälle
- Fakulteten för lärande och samhälle
- Institutionen för barndom, utbildning och samhälle
- Institutionen för idrottsvetenskap
- Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle
- Institutionen för skolutveckling och ledarskap
- Institutionen för kultur, språk och medier
- Institutionen för samhälle, kultur och identitet
-
- Fakulteten för teknik och samhälle
- Fakulteten för teknik och samhälle
- Institutionen för datavetenskap och medieteknik
- Institutionen för materialvetenskap och tillämpad matematik
- Odontologiska fakulteten
-
- Universitetstandvården
- Universitetstandvården
- Tandvård för barn och ungdomar
- Akuttandvård
- Specialisttandvård
- Om Universitetstandvården
- Ledning och beslutsvägar
-
- Vision, mål och strategi 2025
- Vision, mål och strategi 2025
- Globalt engagemang
- Hållbarhet
- Breddad rekrytering och breddat deltagande
- Kvalitetsarbete vid universitetet
-
- Musikverksamhet
- Musikverksamhet
- Studentarbeten – videoverk
- Universitetet i en orolig värld
På sidan

Michael
Wallengren Lynch
Universitetslektor
michael.wallengren-lynch@mau.se
040-665 78 37
orcid.org/0000-0003-0217-5704
Presentation
I qualified as a social worker in 2004 in Cork, Ireland, and have since worked across several countries, including New Zealand, Pakistan, and Sweden. In 2015, I completed my Doctor of Social Work at the University of Sussex, UK.
From 2015 to 2019, I was based at the University of Gothenburg before joining Malmö University, where I have worked since 2019.
I currently serve on the executive committee of the European Association of Schools of Social Work (EASSW), a network promoting collaboration and quality in social work education across Europe. I also host the EASSW podcast series, which features discussions on current themes in social work education, research, and practice.
My current research focuses on social work education, crisis and disaster preparedness in schools, school-based social work, and decolonial and critical pedagogies. I have published on topics such as school-based interventions, transformative learning, AI in social work, and decolonising curricula. My most recent book, Decolonising Social Work Education: Memory, Haunting and Critical Hope in the Nordics, will be published by Routledge in November 2025.
Publikationer
-
2025 | Artikel i tidskrift
Decolonising social work practice field education: A scoping review
Michelle Jones, Ann Anka, Einav Segev, Nuzha Allassad Alhuzail, Omar Mohamed, Michael Wallengren-Lynch, Luke Cantley, Nishi Mitra vom Berg, Samantha Laver, Libby Hammond, Henglien Lisa Chen
-
2025 | Artikel i tidskrift
From compassion to action: school social workers at the forefront of emergency response
Michael Wallengren-Lynch
-
2024 | Konferensbidrag
Understanding Relationship-Building Strategies in School-Based Youth Work
Michael Wallengren-Lynch
-
2024 | Artikel i tidskrift
Social work students and teachers responding to internally displaced persons’ need of shelter in Ukraine in spring 2022: Service learning and recognition
Carin Björngren Cuadra, Michael Wallengren-Lynch, Yuliia Kokoiachuk, Merja Rapeli
-
2024 | Artikel i tidskrift
Measuring and Validating a Transformation Learning Survey Through Social Work Education Research
Ana Isabel Corchado Castillo, Michael Wallengren-Lynch, Beth Archer-Kuhn, Tara Earls Larrison