Andkjær, Søren; Arvidsen, Jan. (2015). Safety Cultures in Water-Based Outdoor Activities in Denmark. Journal of Outdoor Recreation, Education & Leadership, 7(2), 140–157.
Brügge, Britta; Glantz, Mats. & Sandell, Klas. (red.) (2018). Friluftslivets pedagogik: en miljö- och utomhuspedagogik för kunskap, känsla och livskvalitet. (Femte upplagan). Stockholm: Liber (283s).
Faskunger, Johan; Szczepanski, Anders & Åkerblom, Petter. (2018). Klassrum med himlen som tak: en kunskapsöversikt om vad utomhusundervisning betyder för lärande i grundskolan. Linköping: Linköpings universitet (62s).
Karlefors, Inger; Hertting, Krister, & Tiller, Tom. (2016). Idrott och hälsa ur ett aktionsforskningsperspektiv (1. uppl.). Stockholm: Liber (192s).
Mikaels, Jonas. (2018). Becoming a place-responsive practitioner: Exploration of an alternative conception of friluftsliv in the Swedish physical education and health curriculum. Journal of Outdoor Recreation, Education and Leadership, 10(1), 3–19.
Mygind, Lærke; Kjeldsted, Eva; Hartmeyer, Rikke; Mygind, Erik; Bølling, Mads; Bentsen, Peter. (2019). Mental, physical and social health benefits of immersive nature-experience for children and adolescents: A systematic review and quality assessment of the evidence. Health and Place, 58 (ss 1-19).
Sandell, Klas, & Öhman, Johan. (2010). Educational potentials of encounters with nature: reflections from a Swedish outdoor perspective. Environmental Education Research, 16(1), 113–132.
Sanderoth, Ingrid; Båth, Sten & Werner, Margit. (2020). Plats identitet lärande: närområden och känsla av sammanhang (Tredje upplagan.). Lund: Studentlitteratur. (ss. 81-98, 101-113, 143- 151, 185-248, 269-290).
Skolverket (2018). Allmänna råd om betyg och betygssättning Stockholm: Skolverket.