Vi använder kakor på vår webbplats för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Läs mer om kakor.
-
- Forskning
- Forskning
-
- Forskarutbildning
- Forskarutbildning
- Forskarutbildningskurser
-
- Forskarskolor
- Forskarskolor
- Utbildning, lärande och globalisering
- Forskarskola för yrkesverksamma inom socialtjänsten
- Lärande i mångkulturella samhällskontexter
- Lekresponsiv undervisning i förskolan
- Forskarskola: ComBine
- Forskarskolan i naturvetenskapernas och teknikens didaktik
- Forskarskola: Relevancing Mathematics and Science Education
- Forskarskola: Hållbar rörelse i skolor och förskolor
- Finna vägar i en tid av stora framtidsutmaningar (FinnFram)
- Forskarskola: ROCIT
- Forskarskola: Pedagogik och yrkeskunnande (YRK)
- Kulturellt möjliggörande undervisning genom språk och litteratur (CuEEd-LL)
- Forskningsämnen
-
- Forskningscentrum
- Forskningscentrum
- Biofilms Research Centre for Biointerfaces
- Citizen Health
- Centrum för samskapade framtider
- Institute for Urban Research
- Malmö Institute for Migration Studies (MIM)
- Literacy and Inclusive Teaching (LIT)
- Centrum för tillämpad arbetslivsforskning (CTA)
- Sustainable Digitalisation Research Centre
- Centrum för sexologi och sexualitetsstudier
-
- Forskningspublikationer
- Forskningspublikationer
- Sök publikationer
- Malmö University Press
- Forskningsevenemang
- Deltagare sökes
- Poddar om forskning
- Bildningsquiz
På sidan -
På sidan
-
- Om oss
- Om oss
-
- Fakulteter och institutioner
- Fakulteter och institutioner
-
- Fakulteten för lärande och samhälle
- Fakulteten för lärande och samhälle
- Institutionen för barndom, utbildning och samhälle
- Institutionen för idrottsvetenskap
- Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle
- Institutionen för skolutveckling och ledarskap
- Institutionen för kultur, språk och medier
- Institutionen för samhälle, kultur och identitet
-
- Fakulteten för teknik och samhälle
- Fakulteten för teknik och samhälle
- Institutionen för datavetenskap och medieteknik
- Institutionen för materialvetenskap och tillämpad matematik
- Odontologiska fakulteten
-
- Universitetstandvården
- Universitetstandvården
- Tandvård för barn och ungdomar
- Akuttandvård
- Specialisttandvård
- Om Universitetstandvården
- Ledning och beslutsvägar
-
- Vision, mål och strategi 2025
- Vision, mål och strategi 2025
- Globalt engagemang
- Hållbarhet
- Breddad rekrytering och breddat deltagande
- Kvalitetsarbete vid universitetet
-
- Musikverksamhet
- Musikverksamhet
- Studentarbeten – videoverk
- Universitetet i en orolig värld
På sidan

Elizabeth Ashley
Fox-Jensen
Universitetsadjunkt
elizabeth.jensen@mau.se
orcid.org/0000-0003-2004-8039
Presentation
Elizabeth Ashley Fox-Jensen is a designer, lecturer, and researcher at Malmö University who holds a PhD in Digital Humanities from the School of Advanced Study (SAS) at the University of London. With 16 years of higher education experience across Sweden, Denmark, the UK, and the US, her interdisciplinary research connects design, digital humanities, textual studies, database management, and art history. She specializes in developing accessible and sustainable digital cataloguing methodologies, with particular expertise in visual and graphic design, interaction design, and media communication.
Her work promotes accessibility and sustainability through innovative interdisciplinary collaborations, employing methodologies including case studies, action research, participatory design, and research through design (RtD). She integrates design principles with UX/UI and responsible AI tools, resulting in award-winning publications, comprehensive digital catalogue raisonnés, and accessible exhibition designs. Notable achievements include receiving Denmark’s Best Designed Book award (2014), securing over 1 million SEK in artistic and research funding, and serving as Lead Editor of the Ted Stamm Catalogue Raisonné since 2011.
Specialties: Graphic Design | Interaction Design | Digital Humanities | Media Studies | Exhibition Design | Accessibility | UI/UX | Sustainable Design | Responsible AI Tools | Human-in-the-Loop Systems | Digital Cataloguing
Education PhD in Digital Humanities from the School of Advanced Study (SAS), University of London (2021-2025), with dissertation titled “Designing an Accessible and Sustainable Digital Catalogue Raisonné: Interdisciplinary Approaches and the Case of Ted Stamm.” Master of Fine Arts (MFA) from Parsons School of Design, New York (1998-2000), and Bachelor of Fine Arts (BFA) from Memphis College of Art, Tennessee (1993-1997). Additional 21.5 hp pedagogical qualifications from Malmö University (2020-2022) in collaborative learning, inclusive education, and university teaching scholarship.
Research Interests Digital Humanities, Design Research Methods, Interdisciplinary Collaboration, Participatory Design, Case Studies, Action Research, Visual Communication, Research through Design, Accessibility in Digital Environments, Sustainable Design Practices, AI Integration in Creative Processes, Digital Catalogue Raisonnés, Metadata Standards, Archival Studies, Multimodal Learning for Neurodiversity
Teaching and Other Responsibilities Lecturer in the Faculty of Culture and Society, School of Arts and Communication (K3) at Malmö University, teaching across multiple programs including Graphic Design, Media Studies, Interaction Design, Product Design, and Design for Engineering at both Bachelor’s and Master’s levels. Course leader for the popular “Graphic Design & Media” course (KK407A) and supervises bachelor’s and master’s theses, coordinates international study trips, and leads interdepartmental collaborative projects between K3 and Technology and Society departments. Active in research supervision through partnerships with University of Chicago and Hunter College, mentoring students in archival studies and digital humanities methodologies.
Publikationer
-
2024 | Doktorsavhandling, sammanläggning
Designing an Accessible and Sustainable Digital Catalogue Raisonné: Interdisciplinary Approaches and the Case of Ted Stamm
Elizabeth Ashley Fox-Jensen
-
2024 | Konferensbidrag
Strategic Integration of Case Studies for Enhanced Pedagogical Outcomes
Elizabeth Ashley Fox-Jensen
-
2023 | Övrigt
A Finding Aid to the Ted Stamm Slides of Works of Art and Exhibitions, circa 1968-1986, 2018
Stephanie Ashley, Elizabeth Ashley Fox-Jensen
-
2023 | Kapitel i bok, del av antologi
Ted Stamm Series: Chronology Revisited
Elizabeth Ashley Fox-Jensen, Per Haubro Jensen
-
2018 | Övrigt
Ted Stamm: Woosters
Alex Bacon, Per Haubro Jensen, Elizabeth Ashley Fox-Jensen