Vi använder cookies på vår webbplats. Genom att surfa vidare på denna webbplats accepterar du att cookies används.
-
Malmö universitet
- Utbildning
-
Forskning
- Forskning
- Starka forskningsmiljöer
- Forskningsämnen
- Forskningspublikationer
-
Forskarutbildning
- Forskarutbildning
- Forskarutbildningskurser
-
Forskarskolor
- Forskarskolor
- Forskarskola: SET
- Forskarskola: Utbildning, lärande och globalisering
- Forskarskolan för yrkesverksamma inom hälsa, vård och välfärd
- Forskarskola för yrkesverksamma inom socialtjänsten
- Forskarskola: Lärande i mångkulturella samhällskontexter
- Forskarskola: SPLIT
- Forskarskola: Lekresponsiv undervisning i förskolan
- Företagsforskarskola: Datadrivna system
- Forskarskola: GlycoImaging
- Forskarskola: BioCapture
- Forskarskola: Oral hälsa
- Forskarskola: FontD
- Forskningsevenemang
-
Samverkan & innovation
- Om oss
- Sök utbildningar
- Studentwebben
- Bibliotek
- För medarbetare
- Malmö universitet
- Pia Nygård Larsson
Presentation
Docent i svenska som andraspråk med didaktisk inriktning, fil dr i svenska med didaktisk inriktning, lektor i svenska som andraspråk. Min forskning rör ämnesundervisningens språkliga och textuella dimensioner ur ett flerspråkighetsperspektiv. Jag medverkar i forskningsprojekt om språk och litteracitet i naturvetenskapliga klassrum samt handleder doktorander med inriktning mot svenska som andraspråk.
Publikationer
-
2020 | Artikel i tidskrift
The continuity of learning in a translanguaging science classroom
Annika Karlsson, Pia Nygård Larsson, Anders Jakobsson
-
2019 | Artikel i tidskrift
Multilingual students' use of translanguaging in science classrooms
Annika Karlsson, Pia Nygård Larsson, Anders Jakobsson
-
2019 | Artikel i tidskrift
Meaning-Making in Science from the Perspective of Students’ Hybrid Language Use
Pia Nygård Larsson, Anders Jakobsson
-
2019 | Övrigt
Semantiska vågor i klassrumsinteraktion: Språk- och kunskapsutvecklande samtal i ämnesundervisning
Pia Nygård Larsson
-
2018 | Artikel i tidskrift
“We’re talking about mobility”: Discourse strategies for promoting disciplinary knowledge and language in educational contexts
Pia Nygård Larsson