Kakor
Vi använder kakor på vår webbplats för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Läs mer om kakor.
-
- Forskning
- Forskning
-
- Forskarutbildning
- Forskarutbildning
- Forskarutbildningskurser
-
- Forskarskolor
- Forskarskolor
- Utbildning, lärande och globalisering
- Forskarskola för yrkesverksamma inom socialtjänsten
- Lärande i mångkulturella samhällskontexter
- Lekresponsiv undervisning i förskolan
- Forskarskolan i naturvetenskapernas och teknikens didaktik
- Forskarskola: Relevancing Mathematics and Science Education
- Forskarskola: Hållbar rörelse i skolor och förskolor
- Finna vägar i en tid av stora framtidsutmaningar (FinnFram))
- Forskarskola: ROCIT
- Forskarskola: Pedagogik och yrkeskunnande (YRK)
- Forskarskola: Kulturellt möjliggörande undervisning genom språk och litteratur (CuEEd-LL)
- Forskningsämnen
-
- Forskningsmiljöer
- Forskningsmiljöer
-
- Forskningspublikationer
- Forskningspublikationer
- Sök publikationer
- Malmö University Press
- Forskningsevenemang
- Deltagare sökes
- Poddar om forskning
- Bildningsquiz
På sidan -
- Samverkan och innovation
- Samverkan och innovation
-
- Samverkan och externa relationer
- Samverkan och externa relationer
- Samarbeta med studenter
- Samarbeta med forskare
-
- Plattformar, nätverk och projekt
- Plattformar, nätverk och projekt
- Malmöungdomars väg till arbete genom högre utbildning
- Kultursamverkan
- Innovation och nyttiggörande
- Stöd Malmö universitet
På sidan -
- Om oss
- Om oss
-
- Jobba hos oss
- Jobba hos oss
- Lediga jobb
- Möt våra medarbetare
- Anställningsförmåner
-
- Fakulteter och institutioner
- Fakulteter och institutioner
-
- Fakulteten för lärande och samhälle
- Fakulteten för lärande och samhälle
- Institutionen för barndom, utbildning och samhälle
- Institutionen för idrottsvetenskap
- Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle
- Institutionen för skolutveckling och ledarskap
- Institutionen för kultur, språk och medier
- Institutionen för samhälle, kultur och identitet
-
- Fakulteten för teknik och samhälle
- Fakulteten för teknik och samhälle
- Institutionen för datavetenskap och medieteknik
- Institutionen för materialvetenskap och tillämpad matematik
- Odontologiska fakulteten
-
- Kontakta Malmö universitet
- Kontakta Malmö universitet
- Karta över byggnader (Google maps)
- Profilprodukter
- Allmänna handlingar
- Visselblåsning
- För media
- Ledning och beslutsvägar
-
- Vision, mål och strategi 2025
- Vision, mål och strategi 2025
- Globalt engagemang
- Hållbarhet
- Breddad rekrytering och breddat deltagande
- Kvalitetsarbete vid universitetet
- Forskarbostäder
-
- Musikverksamhet
- Musikverksamhet
- Studentarbeten - videoverk
- Alumni & vänner
- Akademiska högtider
- Universitetet i en orolig värld
På sidan
Presentation
Research focus: Educational changes, reproduction of inequalities in education and Post humanistic education
Studierektor för Pedagogik vid Fakulteten för lärande och samhälle.
Publikationer
-
2024 | Artikel i tidskrift
Private actors in policy processes. entrepreneurs, edupreneurs and policyneurs
Anna Jobér
-
2023 | Artikel i tidskrift
Improving a Swedish health practice for refugees through participatory action research: potentials and constraints
Anna Fabri, Anna Jobér
-
2022 | Övrigt
Docentföreläsning: Tolerans, resonans, proveniens och en andra chans. Om att vara pedagogisk. Manus.
Anna Jobér
-
2022 | Konferensbidrag
Between transport and transfer: Schoolbags in the lives of pupils and classrooms
Anna Jobér, Jakob Billmayer
-
2022 | Rapport
Utbildning AB Villkor och konsekvenser för en marknadiserad skola: Rapport från ett forskningsprojekt
Margareta Serder, Anna Jobér, Malin Ideland, Thom Axelsson, Magnus Erlandsson
Aktiviteter
- Utbildning AB
- MUVAH - Malmö Stad och MaU i samarbete
- IOSTE conference, Malmö, 2018. More info soon!
- Mobilitet, flyktingskap och likvärdig utbildning
- Ämnesdidaktik och post-teori
- Posthumanistisk pedagogik
- Research Platform for Education and Special RePESE
- Swedish Educational Research Association SWERA
- Social klass i skolan
- Klassen framför allt
- Intervju med Katarina Bjärvall, Lära Stockholm
- Nordic Network for Researchers