Vi använder kakor på vår webbplats för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Läs mer om kakor.
-
- Forskning
- Forskning
-
- Forskarutbildning
- Forskarutbildning
- Forskarutbildningskurser
-
- Forskarskolor
- Forskarskolor
- Utbildning, lärande och globalisering
- Forskarskola för yrkesverksamma inom socialtjänsten
- Lärande i mångkulturella samhällskontexter
- Lekresponsiv undervisning i förskolan
- Forskarskola: ComBine
- Forskarskolan i naturvetenskapernas och teknikens didaktik
- Forskarskola: Relevancing Mathematics and Science Education
- Forskarskola: Hållbar rörelse i skolor och förskolor
- Finna vägar i en tid av stora framtidsutmaningar (FinnFram)
- Forskarskola: ROCIT
- Forskarskola: Pedagogik och yrkeskunnande (YRK)
- Kulturellt möjliggörande undervisning genom språk och litteratur (CuEEd-LL)
- Forskningsämnen
-
- Forskningsmiljöer
- Forskningsmiljöer
-
- Forskningspublikationer
- Forskningspublikationer
- Sök publikationer
- Malmö University Press
- Forskningsevenemang
- Deltagare sökes
- Poddar om forskning
- Bildningsquiz
På sidan -
På sidan
-
- Om oss
- Om oss
-
- Fakulteter och institutioner
- Fakulteter och institutioner
-
- Fakulteten för lärande och samhälle
- Fakulteten för lärande och samhälle
- Institutionen för barndom, utbildning och samhälle
- Institutionen för idrottsvetenskap
- Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle
- Institutionen för skolutveckling och ledarskap
- Institutionen för kultur, språk och medier
- Institutionen för samhälle, kultur och identitet
-
- Fakulteten för teknik och samhälle
- Fakulteten för teknik och samhälle
- Institutionen för datavetenskap och medieteknik
- Institutionen för materialvetenskap och tillämpad matematik
- Odontologiska fakulteten
- Ledning och beslutsvägar
-
- Vision, mål och strategi 2025
- Vision, mål och strategi 2025
- Globalt engagemang
- Hållbarhet
- Breddad rekrytering och breddat deltagande
- Kvalitetsarbete vid universitetet
-
- Musikverksamhet
- Musikverksamhet
- Studentarbeten – videoverk
- Alumni & vänner
- Universitetet i en orolig värld
På sidan
Presentation
I mitt avhandlingsarbete studerar jag hur barn- och familjesamtal (ink terapier) går till i praktiken. Jag är särskilt intresserad av hur barn utövar delaktighet och hur socialarbetare kan stötta barns delaktighet i dessa samtal.
Min data består av autentiska audiovisuella inspelningar av barn- och familjesamtal/terapisessioner och stimulated recall interviews med deltagarna i filmerna. Materialet analyserar jag med hjälp av Microanalysis of face-to-face dialogues och Constructivist grounded theory.
(https://academic.oup.com/bjsw/advance-article/doi/10.1093/bjsw/bcab248/6489370)
Publikationer
-
2024 | Artikel i tidskrift
Children's participation in the development, use and evaluation of support interventions for children of a parent diagnosed with cancer: a scoping review protocol
Maria Samuelsson, Marie-Louise Möllerberg, Kristina Edman, Kristofer Hansson, Karin Enskär, Anne Wennick
-
2024 | Artikel i tidskrift
Doing mutual understanding in child and family therapy sessions: How three interlocutors calibrate new information
Kristina Edman
-
2024 | Artikel i tidskrift
Facilitating children’s in-session involvement in child and family therapies: A dynamic framework of clinical practices.
Kristina Edman, Anna W. Gustafsson, Carin B Cuadra
-
2022 | Samlingsverk (redaktörskap)
Socialmedicinsk tidskrift Vol 99 Nr 1 (2022): Hälso- och sjukvårdskuratorn – möjligheter och utmaningar i den moderna sjukvården
Kristina Edman, Kristofer Hansson
-
2022 | Artikel i tidskrift
Hälso- och sjukvårdskuratorn: möjligheter och utmaningar i den moderna sjukvården
Kristina Edman, Kristofer Hansson