Tillfällesinformation

  • Kurs inom kurspaket, Grundnivå
  • 7,5hp
  • Malmö | dagtid | 100%
  • 7 oktober 2024 - 3 november 2024

Om kursen

Kursen täcker teorier och metoder för att förstå och analysera företagspraktik inom marknadsföring. Under kursens gång diskuteras utmaningar och möjligheter inom marknadsföring i olika organisationstyper, inklusive hållbarhetsaspekter. Du får även lära dig om kundvärde, marknadsstrategi, omvärldsanalys, hållbar marknadsföring, konsumentbeteende, varumärken, prissättning, marknadskanaler och digital marknadsföring.

Kursen ges inom kurspaket: 

Kursplan

 

Behörighetskrav

Grundläggande behörighet + Matematik 2a eller Matematik 2b eller Matematik 2c, Engelska 6

Kurslitteratur

  • Backman, J. (senaste upplagan). Rapporter och uppsatser. Studentlitteratur, Lund.
  • Kotler, P., Armstrong, G. & Parment, A. (senaste upplagan). Marknadsföring teori och tillämpningar. Pearson, Essex.

Övrigt material tillhandahålles elektroniskt.