Som figurant är du statist när studenter på polisutbildningen genomför övningar. Övningarna är en viktig del för att studenterna ska vara väl utrustade för sitt framtida yrke. Anmäl ditt intresse för att bli figurant idag.

Just nu

Just nu söker vi män i åldrarna 18–40 år som vill vara figuranter

Vad gör en figurant?

Som figurant spelar du en roll som till exempel skadad, drogpåverkad, snattare, klottrare, misstänkt eller vittne. Vissa roller är enkla medan andra kräver lite mer erfarenhet.

Övningarna pågår vardagar under terminstid. Oftast äger övningarna rum på heldagar, men ibland halvdagar. Under vissa månader är det fler övningstillfällen än under andra. Det beror på innehållet i studenternas scheman.

För övningsdagarna tar du med dig lunch och fika. Det är även bra att ha oömma kläder och kläder efter väder då övningen kan komma att vara utomhus.

Krav för att bli figurant

För att arbeta som figurant krävs att du:

• Är bekväm med att agera i olika roller.
  • Är pålitlig, ansvarsfull och kommer i tid.
  • Har lätt för att ta till dig information och följa instruktioner.
  • Har möjlighet att delta vid några tillfällen per termin.

Ersättning

Som figurant får du en intermittent anställning. Det innebär att du får lön för de timmar du arbetar. Ersättningen är 130 kr i timmen + semesterersättning.

Jag har möjlighet att minst delta ett par tillfällen per termin:

Malmö universitet hanterar dina personuppgifter i enlighet med dataskyddsförordningen (General Data Protection Regulation, GDPR) . Du kan läsa mer om hur universitetet hanterar personuppgifter på mau.se/personuppgifter.