Dennick R, (2012) Twelve tips for incorporating educational theory into teaching practices, Medical Teacher, 34:8, 618-624.
Englander M, (2014) Empathy training from a phenomenological perspective. Journal of Phenomenological Psychology, 45(1), 5-26. 21 s.
Englander M, (2019) The practice of phenomenological empathy training. Journal of Phenomenological Psychology, 50(1), 42-59. 17 s.
Jönsson A, (2020) Lärande bedömning. Stockholm: Gleerups.
Lindell L, (2014) Omvårdnadshandledning: reflekterat erfarenhetsbaserat vetande. Malmö universitet. 57 s.
Nordquist J, Johansson L, (2009) Att undervisa med case i utbildningar inom hälso- och sjukvården. Om främjande av autentiskt interaktivt lärande, interprofessionalism och organisatoriskt lärande. Karolinska institutet. 30 s.
Sandberg H, (red.) (2022) Pedagogik för sjuksköterskor. Pedagogiska perspektiv och handledning i VFU. Lund: Studentlitteratur. 70 s.
Sneltvedt T, Bondas T, (2016) Proud to be a nurse? Recently graduated nurses' experiences in municipal health care settings. Scandinavian Journal of Caring Sciences. 30: 557–564.
Sörensen E, Hall E, (2011) Seeing the big picture in nursing: a source of human and professional pride. Journal of Advanced Nursing. 67(10): 2284-2291.
Zahavi D, (2018) Phenomenology: the basics. London: Routledge. 158 s.
Vetenskapliga artiklar tillkommer om ca 50 s.