Vi använder kakor på vår webbplats för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Läs mer om kakor.
-
- Forskning
- Forskning
-
- Forskarutbildning
- Forskarutbildning
- Forskarutbildningskurser
-
- Forskarskolor
- Forskarskolor
- Utbildning, lärande och globalisering
- Forskarskola för yrkesverksamma inom socialtjänsten
- Lärande i mångkulturella samhällskontexter
- Lekresponsiv undervisning i förskolan
- Forskarskolan i naturvetenskapernas och teknikens didaktik
- Forskarskola: Relevancing Mathematics and Science Education
- Forskarskola: Hållbar rörelse i skolor och förskolor
- Finna vägar i en tid av stora framtidsutmaningar (FinnFram))
- Forskarskola: ROCIT
- Forskarskola: Pedagogik och yrkeskunnande (YRK)
- Forskarskola: Kulturellt möjliggörande undervisning genom språk och litteratur (CuEEd-LL)
- Forskningsämnen
-
- Forskningsmiljöer
- Forskningsmiljöer
-
- Forskningspublikationer
- Forskningspublikationer
- Sök publikationer
- Malmö University Press
- Forskningsevenemang
- Deltagare sökes
- Poddar om forskning
- Bildningsquiz
På sidan -
- Samverkan och innovation
- Samverkan och innovation
-
- Samverkan och externa relationer
- Samverkan och externa relationer
- Samarbeta med studenter
- Samarbeta med forskare
-
- Plattformar, nätverk och projekt
- Plattformar, nätverk och projekt
- Malmöungdomars väg till arbete genom högre utbildning
- Kultursamverkan
- Innovation och nyttiggörande
- Stöd Malmö universitet
På sidan -
- Om oss
- Om oss
-
- Jobba hos oss
- Jobba hos oss
- Lediga jobb
- Möt våra medarbetare
- Anställningsförmåner
-
- Fakulteter och institutioner
- Fakulteter och institutioner
-
- Fakulteten för lärande och samhälle
- Fakulteten för lärande och samhälle
- Institutionen för barndom, utbildning och samhälle
- Institutionen för idrottsvetenskap
- Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle
- Institutionen för skolutveckling och ledarskap
- Institutionen för kultur, språk och medier
- Institutionen för samhälle, kultur och identitet
-
- Fakulteten för teknik och samhälle
- Fakulteten för teknik och samhälle
- Institutionen för datavetenskap och medieteknik
- Institutionen för materialvetenskap och tillämpad matematik
- Odontologiska fakulteten
-
- Kontakta Malmö universitet
- Kontakta Malmö universitet
- Karta över byggnader (Google maps)
- Profilprodukter
- Allmänna handlingar
- Visselblåsning
- För media
- Ledning och beslutsvägar
-
- Vision, mål och strategi 2025
- Vision, mål och strategi 2025
- Globalt engagemang
- Hållbarhet
- Breddad rekrytering och breddat deltagande
- Kvalitetsarbete vid universitetet
- Forskarbostäder
-
- Musikverksamhet
- Musikverksamhet
- Studentarbeten - videoverk
- Alumni & vänner
- Akademiska högtider
- Universitetet i en orolig värld
På sidan
FAKULTETEN FÖR LÄRANDE OCH SAMHÄLLE | Seminarium
Att teckna genom att vandra
Torsdag 2 maj, 14:15 - 16:30
OR:B231B, alt. Zoom, ange mötes-ID: 8 302 044 239
Välkomment till ett seminarium med Bjørn Wangen!
Bjørn Wangen är bildkonstnär och universitetsadjunkt i bild och lärande vid institutionen för kultur, språk och medier (KSM) vid Malmö universitet.
"Jag är bildkonstnär och arbetar huvudsakligen med teckning. I land-art verket The Wanderer’s Dilemma i Löddeköpinge 2023 tecknade jag genom att promenera tills det bildades en stig, alltså ett streck eller linje. Det är vad tecknare gör, sätter märken. Genom att promenera av och an upprepade gånger flera gånger i veckan etablerade jag en stig som dessutom blev en meter längre för varje vecka. Detta gjorde jag under hela utställningsperioden, sex månader lång. Jag visste inte på förhand vilken riktning stigen skulle ta utan jag lät medeltemperaturen på platsen bestämma var jag skulle gå. Stigen bildade till slut ett ca 100 meter långt kurvigt spår. Kurvan baserade sig på medeltemperaturen i Löddeköpinge från januari till november 2023. I november tog utställningen slut och jag slutade att promenera. Stigen kommer därför så sakteliga att gro igen och försvinna. I maj 2024 tror jag att den inte längre finns kvar."
Arbetet var en del av utställningskonceptet (X)sites (xsites.se).
Blogg om verket The Wanderer’s Dilemma