Studenter och medarbetare vid Malmö universitet kommer att få möjlighet att vaccinera sig i universitetets lokaler nästa vecka. ”Vi vill underlätta för dem som inte hunnit med sin vaccination”, säger Susanne Wallmark, universitetsdirektör.

Under tre dagar från och med nu på måndag kommer studenter och medarbetare att kunna vaccinera sig på bottenplan i universitetets byggnad Niagara.

– När nu samhället och universitetet börjar öppna upp igen är det viktigt att vaccinera sig för att minska risken för smitta. Genom att erbjuda drop-in vill vi göra det så smidigt som möjligt, säger Susanne Wallmark.

Både Pfizer och Modernas vacciner kommer att erbjudas och det är möjligt att ta både första och andra dosen. Drop-in-mottagningen har öppet klockan 10-14 i hörsal B1 (B0E15) på entréplan i Niagara.

– Studentambassadörer kommer att finnas på plats för att informera och lotsa rätt. Vi hoppas att så många som möjligt tar chansen att vaccinera sig under dessa dagar, säger Susanne Wallmark.

Text: Jessica Bloem