Vi använder kakor på vår webbplats för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Läs mer om kakor.
-
- Forskning
- Forskning
-
- Forskarutbildning
- Forskarutbildning
- Forskarutbildningskurser
-
- Forskarskolor
- Forskarskolor
- Utbildning, lärande och globalisering
- Forskarskola för yrkesverksamma inom socialtjänsten
- Lärande i mångkulturella samhällskontexter
- Lekresponsiv undervisning i förskolan
- Forskarskolan i naturvetenskapernas och teknikens didaktik
- Forskarskola: Relevancing Mathematics and Science Education
- Forskarskola: Hållbar rörelse i skolor och förskolor
- Finna vägar i en tid av stora framtidsutmaningar (FinnFram))
- Forskarskola: ROCIT
- Forskarskola: Pedagogik och yrkeskunnande (YRK)
- Forskarskola: Kulturellt möjliggörande undervisning genom språk och litteratur (CuEEd-LL)
- Forskningsämnen
-
- Forskningsmiljöer
- Forskningsmiljöer
-
- Forskningspublikationer
- Forskningspublikationer
- Sök publikationer
- Malmö University Press
- Forskningsevenemang
- Deltagare sökes
- Poddar om forskning
- Bildningsquiz
På sidan -
- Samverkan och innovation
- Samverkan och innovation
-
- Samverkan och externa relationer
- Samverkan och externa relationer
- Samarbeta med studenter
- Samarbeta med forskare
-
- Plattformar, nätverk och projekt
- Plattformar, nätverk och projekt
- Malmöungdomars väg till arbete genom högre utbildning
- Kultursamverkan
- Innovation och nyttiggörande
- Stöd Malmö universitet
På sidan -
- Om oss
- Om oss
-
- Jobba hos oss
- Jobba hos oss
- Lediga jobb
- Möt våra medarbetare
- Anställningsförmåner
-
- Fakulteter och institutioner
- Fakulteter och institutioner
-
- Fakulteten för lärande och samhälle
- Fakulteten för lärande och samhälle
- Institutionen för barndom, utbildning och samhälle
- Institutionen för idrottsvetenskap
- Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle
- Institutionen för skolutveckling och ledarskap
- Institutionen för kultur, språk och medier
- Institutionen för samhälle, kultur och identitet
-
- Fakulteten för teknik och samhälle
- Fakulteten för teknik och samhälle
- Institutionen för datavetenskap och medieteknik
- Institutionen för materialvetenskap och tillämpad matematik
- Odontologiska fakulteten
-
- Kontakta Malmö universitet
- Kontakta Malmö universitet
- Karta över byggnader (Google maps)
- Profilprodukter
- Allmänna handlingar
- Visselblåsning
- För media
- Ledning och beslutsvägar
-
- Vision, mål och strategi 2025
- Vision, mål och strategi 2025
- Globalt engagemang
- Hållbarhet
- Breddad rekrytering och breddat deltagande
- Kvalitetsarbete vid universitetet
- Forskarbostäder
-
- Musikverksamhet
- Musikverksamhet
- Studentarbeten - videoverk
- Alumni & vänner
- Akademiska högtider
- Universitetet i en orolig värld
På sidan
Presentation
Anna-Lena Godhe har doktorerat i Tillämpad Informationsteknologi med inriktning mot Utbildningsvetenskap på Göteborgs universitet. Hennes forskningsintresse rör digitaliseringen av skolan i allmänhet, och av språkundervisningen i synnerhet. Anna-Lena har också arbetat med skolutveckling på kommunal nivå och t.ex. lett forskningscirklas om språkutveckling i ämnesundervisningen. Under perioden 2021-2023 kommer Anna-Lena att ha sin huvudsakliga sysselsättning i ett forskningsprojekt finansierat av Riksbankens Jubileumsfond. Projektet görs i samarbete med skolförvaltningarna i Malmö kommun och fokuserar på digitaliseringen av stadens förskolor, grundskolor och gymnasieskolor. Mer information om projektet finns här; https://www.rj.se/anslag/2020/skolors-och-forskolors-digitalisering-och-digitala-kompetens-i-praktiken/
Publikationer
-
2023 | Artikel i tidskrift
Teachers' dilemmatic spaces connected to students' net-based out-of-school activities
Christina Löfving, Anna-Lena Godhe, Johan Lundin
-
2022 | Konferensbidrag
Digital activities in L1-teaching in years K-3 – how do they support literacy development?
Eva Wennås Brante, Anna-Lena Godhe, Karin Jönsson
-
2022 | Artikel i tidskrift
Texts, Information and Multimodality in the Digital Age
Anna-Lena Godhe, Sylvana Sofkova Hashemi, Linnea Stenliden
-
2022 | Artikel i tidskrift
Interacting with a screen - the deprivation of the 'teacher body' during the COVID-19 Pandemic
Anna-Lena Godhe, Eva Wennås Brante
-
2021 | Artikel i tidskrift
Young L2-learners' meaning-making in engaging in computer-assisted language learning
Anna Hell, Anna-Lena Godhe, Eva Wennås Brante