- Ahrne, G. & Svensson, P. (2015). Handbok i kvalitativa metoder. Liber, Stockholm.
- Mossberg, L., & Sundström, M. (2011). Marknadsföringsboken. Studentlitteratur, Lund.
- Wirtz, J.& Lovelock, C. (senaste upplagan). Services Marketing: People, Technology, Strategy. World Scientific Publishing Co., Singapore.
- Artiklar kan tillkomma som tillhandahålles av läraren eller finns tillgängliga som elektronisk resurs.
Företagsekonomi: Transport Service Management och marknadsföring
Om kursen
Kursen syftar till att studenten utvecklar grundläggande kunskaper och färdigheter i marknadsföring och Service Management med fokus på transportbranschen. Kursen syftar även till att studenten fördjupar sitt akademiska förhållningssätt.
Denna kurs ges som del av program:
Kursinnehåll
Kursen behandlar grundläggande begrepp och teoribildningar inom marknadsföring och Service Management. Kursen behandlar också metoder för ett fördjupat akademiskt förhållnings- och tillvägagångssätt samt akademiskt skrivande.
Behörighet
Behörighetskrav
TR123A Transportinriktad organisation och ledarskap 7,5 hp alternativt TR123B Företagsekonomi: Transportinriktad organisation och ledarskap, 7,5 hp
TR129A Transportlogistik I 15 hp alternativt TR129B Transportlogistik I, 15 hp
Kurslitteratur
Kursvärdering
Högskolan ger studenter som deltar i eller har avslutat en kurs en möjlighet att framföra sina erfarenheter av och synpunkter på kursen genom en kursvärdering som anordnas av universitetet. Högskolan sammanställer kursvärderingarna samt informerar om resultaten och eventuella beslut om åtgärder som föranleds av kursvärderingarna. Resultaten ska hållas tillgängliga för studenterna. (HF 1:14).