Ball, Deborah Loewenberg Thames, Mark. Hoover, & Phelps, Geoffrey (2008). Content knowledge for teaching: What makes it special? Journal of teacher education, 59(5), 389-407 (18 s).
Hansén Sven-Erik & Forsman, Liselott (red.) (2017): Allmändidaktik – vetenskap för lärare. Studentlitteratur. Kapitel 4, 9, 12, och 17 (70 s).
Jakobson, Britt, Lundegård, Iann, & Wickman, Per-Olof. (red.) (2014). Lärande i handling – en pragmatisk didaktik. Lund: Studentlitte-ratur. Kapitel 2 och 3 (20 s).
Lennerstad, Håkan & Jogréus, Claes (2013). Serier och transformer.: Studentlitteratur (170 s).
Lerman, Stephen (2000). The social turn in mathematics education research. In J. Boaler (red.), Multiple perspectives on mathematics teaching and learning (pp 19-44). Ablex Publishing (25 s).
Sparr, Gunnar & Sparr, Annika (2000). Kontinuerliga system. Studentlitteratur, kapitel 3 och 4 (50 s).
Vetenskapliga artiklar samt (ca 40 s).