Course literature VT 2024
Dahlbeck, Johan (2014). Hope and fear in education for sustainable development. Critical Studies in Education, 55 (2), 154-169 (15 s)
Gibbons, Elizabeth D. (2014). Climate Change, Children’s Rights, and the Pursuit of Intergenerational Climate Justice.?Health and Human Rights?16 (1): 19–31 (12 s)
Ideland, Malin (2018).?Den kravmärkta människan. Stockholm: Mima förlag (151 s)
Knutsson, Beniamin (2013). Swedish environmental and sustainability education research in the era of postpolitics? Utbildning & Demokrati, 22 (2), 105-122 (17 s)
Larsson, Bengt, Andersson, Magnus, & Osbeck, Christina (2010). Bringing environmentalism home: Children’s influences on family consumption in the Nordic countries and beyond. Childhood, 17 (1). 129-147 (18 s)
Sjögren, Hanna (2020). Longing for the Past: An Analysis of Discursive Formations in the Greta Thunberg Message. Culture Unbound, 1–17, tillgänglig på internet (16 s)
Sundmark, Björn (2020). Barnlitteratur och rädsla. Om konsten att skrämma barn. Finsk Tidskrift: Kultur, Ekonomi, Politik, 3–4, 71–83 (12 s)
Wester, Moa & Öhrn, Magnus (red.) (2019). Djur, natur och sopretur: perspektiv på barnkulturen i antropocen. Stockholm: Centrum för barnkulturforskning, Stockholms universitet (128 s)
Egenvald litteratur med relevans för studentens examinationsuppgift samt relevanta styrdokument tillkommer.
Course literature VT 2025
Dahlbeck, Johan (2014). Hope and fear in education for sustainable development. Critical Studies in Education, 55 (2), 154-169 (15 s)
Gibbons, Elizabeth D. (2014). Climate Change, Children’s Rights, and the Pursuit of Intergenerational Climate Justice.?Health and Human Rights?16 (1): 19–31 (12 s)
Ideland, Malin (2018).?Den kravmärkta människan. Stockholm: Mima förlag (151 s)
Knutsson, Beniamin (2013). Swedish environmental and sustainability education research in the era of postpolitics? Utbildning & Demokrati, 22 (2), 105-122 (17 s)
Larsson, Bengt, Andersson, Magnus, & Osbeck, Christina (2010). Bringing environmentalism home: Children’s influences on family consumption in the Nordic countries and beyond. Childhood, 17 (1). 129-147 (18 s)
Sjögren, Hanna (2020). Longing for the Past: An Analysis of Discursive Formations in the Greta Thunberg Message. Culture Unbound, 1–17, tillgänglig på internet (16 s)
Sundmark, Björn (2020). Barnlitteratur och rädsla. Om konsten att skrämma barn. Finsk Tidskrift: Kultur, Ekonomi, Politik, 3–4, 71–83 (12 s)
Wester, Moa & Öhrn, Magnus (red.) (2019). Djur, natur och sopretur: perspektiv på barnkulturen i antropocen. Stockholm: Centrum för barnkulturforskning, Stockholms universitet (128 s)
Egenvald litteratur med relevans för studentens examinationsuppgift samt relevanta styrdokument tillkommer.