Dahlbeck, Johan (2014). Hope and fear in education for sustainable development. Critical Studies in Education, 55 (2), 154-169 (15 s)
Gibbons, Elizabeth D. (2014). Climate Change, Children’s Rights, and the Pursuit of Intergenerational Climate Justice.?Health and Human Rights?16 (1): 19–31 (12 s)
Ideland, Malin (2018).?Den kravmärkta människan. Stockholm: Mima förlag (151 s)
Knutsson, Beniamin (2013). Swedish environmental and sustainability education research in the era of postpolitics? Utbildning & Demokrati, 22 (2), 105-122 (17 s)
Larsson, Bengt, Andersson, Magnus, & Osbeck, Christina (2010). Bringing environmentalism home: Children’s influences on family consumption in the Nordic countries and beyond. Childhood, 17 (1). 129-147 (18 s)
Sjögren, Hanna (2020). Longing for the Past: An Analysis of Discursive Formations in the Greta Thunberg Message. Culture Unbound, 1–17, tillgänglig på internet (16 s)
Sundmark, Björn (2020). Barnlitteratur och rädsla. Om konsten att skrämma barn. Finsk Tidskrift: Kultur, Ekonomi, Politik, 3–4, 71–83 (12 s)
Wester, Moa & Öhrn, Magnus (red.) (2019). Djur, natur och sopretur: perspektiv på barnkulturen i antropocen. Stockholm: Centrum för barnkulturforskning, Stockholms universitet (128 s)
Egenvald litteratur med relevans för studentens examinationsuppgift samt relevanta styrdokument tillkommer.