Ahonen, Sirkka (2012). Vandringsmyter om skuld och offerroll i historiekultur och historiemedvetande. I: Eliasson, Per, Hammarlund, KG, Lund, Erik & Tage Nielsen, Carsten (red), Historiedidaktik i Norden 9, Del 1. Historiemedvetande – Historiebruk. Malmö högskola: Malmö. s. 125–139. (14 s.)
Alvén, Fredrik & Rudnert, Joel (2023). Historical digital literacy – Social media and the multicultural classroom. I: Moreno-Vera, Juan Ramon, Monteagudo-Fernández, Juan & Gómez-Carrasco, Cosme Jesús (red). Teaching history to face the world today. Socially-conscious approaches, activity proposals and historical thinking competencies. Berlin: Peter Lang. (20 s.)
Alvén, Fredrik (2017). Making Democrats While Developing their Historical Consciousness: A Complex Task, Historical Encounters, 4:1, 52-67. (16 s.)
Byström, Mikael & Frohnert, Per (2017). Invandringens historia – från ”Folkhemmet” till dagens Sverige. Stockholm: Delmi. (140 s.)
Hansson, Lars & Thor, Malin (red.) (2006). Muntlig Historia. Lund: Studentlitteratur. (195 s.)
Johansson, Jesper & Thor Tureby, Malin (2016). Att minnas migrationen: Intersektionella perspektiv på Nordiska museets insamlingar och urval av invandrares berättelser. Socialvetenskaplig tidskrift, 23:3–4, s. 321–352. (31 s.)
Johansson, Maria (2012). Historieundervisning och interkulturell kompetens. Karlstad universitet. (245 s.)
Lozic, Vanja (2011). Historieundervisningens utmaningar: historiedidaktik för 2000-talet. Malmö Gleerups. (150 s.)
Nordgren, Kenneth & Johansson, Maria (2015). Intercultural historical learning: a conceptual framework. Journal of Curriculum Studies, 47:1, 1-25. (25 s.)